הטכנולוגיות של מציאות מדומה, מציאות מעורבת ומציאות רבודה הולכת ומתפתחת, ואנחנו רואים יותר ויותר דוגמאות ברחבי העולם של שימוש בטכנולוגיות אלה באירועים עסקיים. אם גם אתם חושבים כיצד תוכלו להשתמש במציאות מדומה באירוע עסקי על מנת לקדם את המותג שלכם או על האופן הנכון לשלב מציאות מדומה באירוע העסקי, הגעתם בדיוק למקוםהנכון!
העולם של טכנולוגיות המבוססות על חווית מציאות מדומה הוא עולם אותו משווקים ובעלי מותגים ברחבי העולם גילו בשנים האחרונות. גם בעלי עסקים, בעלי מותגים והמשווקים מנסים למצוא את הדרכים ולהבין באיזה אופן ניתן להשתמש במציאות מדומה על מנת לממש מגוון מטרות שיווקיות.
כיום, אנחנו חד משמעית נמצאים בשלב שבו מימשנו יכולות שהן רק קצה הקרחון ממה שניתן באמת להפיק מטכנולויות VR.
בהמשך נפרט מספר דוגמאות לשימושים במציאות מדומה באירועים עסקיים, ונתמקד באחד מהשימושים הללו.
שימוש במציאות מדומה כאסטרטגיה עסקית שיווקית
כבר היום ישנם מותגים ובעלי עסקים מרחבי העולם ובארץ שהצליחו למצוא דרכים ושיטות יצירתיות על מנת להשתמש במציאות מדומה כשיטת שיווק עוצמתית.
- שימוש במציאות מדומה על מנת להציג תכונות, מאפיינים ופונקציונליות של מוצר ספציפי.
- שימוש ב VR על מנת להעביר את הרעיון שעומד מאחורי המותג בנקודת המכירה.
- על מנת להכניס את את המשתמשים והלקוחות הפוטנציאליים לחוויה אימרסיבית במציאות מדומה (פירוט לנקודה זאת בהמשך)
- על מנת לעזור ללקוחות לבצע החלטות מושכלות יותר לגבי המוצרים של העסק או המותג, על מנת להשיג שביעות רצון רבה יותר.
- שימוש במציאות מדומה על מנת ליצור רבדים חדשים, אימרסיביים יותר ומרתקים יותר להעברת סיפורים ומסרים
- שימוש במציאות מדומה על מנת להדגים כיצד המותג יכול להשתלב בסגנון החיים אליו אנחנו שואפים (שאיפות לרכב יוקרה למשל)
טכנולוגיות מציאות מדומה וקסדות VR נמצאות חד משמעית בשלב הינקות, אבל החשיפה וההשפעה החזקה של תוכניות שיווק שמבוססות על מציאות מדומה יכולות להיות כבר היום להגיע לאוכלוסיות רבות, ולהביא חשיפה רבה בכל שווקי היעד כתוצאה מהוירליות של חוויות אלה והתגובות אותם חוויות מציאות מדומה מעוררת פעם אחר פעם באירועים עסקיים.
מותגים שונים משתמשים במציאות מדומה על מנת לספק חוויות אימרסיביות בנקודות מכירה שלהם או באירועים עסקיים ובכנסים באמצעות חוויות מציאות מדומה וכלים טכנולוגיים עמידים יותר.
לעומתם, יש גם היום מותגים שמשתמשים במציאות מדומה על מנת להגיע לקהל רחב ככל הניתן, ולכן מציעים חוויות שניתן לחוות בבית, אפילו בעזרת מתאמים למכשירים סלולר ובמחשבים.
שימוש במציאות מדומה על מנת לספק חוויה אימרסיבית ממותגת באירועים עסקיים וכנסים
השימוש באטרקציות מציאות מדומה באירועים עסקיים על מנת לעורר תשומת לב, עניין ובידור מתחיל להיות יותר ויותר נפוץ, מקובל ורצוי על ידי בעלי המותגים.
לפני שאנחנו צוללים לדוגמא ספציפית של שימוש בחווית מציאות מדומה ממותגת של חברת מרקורי בכנס ישראלינטיקה 2017.
לפניכם דוגמא לשימוש בחוויה אימרסיבית של משחקי הכס באירוע והמחשה כיצד ניתן להשתמש בתגובות של מבקרים כשיווק ויראלי ברשתות החברתיות.
מציאות מדומה באירועים עסקיים וכנסים – חוויה ממותגמת של חברת מרקורי
במהלך כנס ישראלינטיקה 2017 חברת מרקורי השתמשה בחווית מציאות מדומה מאוד מיוחדת, מהנה וכזאת שגורמת להופעת חיוך על פני המבקרים בדוכן כל דקה או שתיים על מנת להשיג מספר מטרות עסקיות, חשובות באותה המידה:
חשיפת מוצר – האתר החדש של החברה
במהלך החוויה עצמה במציאות מדומה, ברגעי "נחת" או ברגעי המתנה בחוויה המבקרים בדוכן של מרקורי נכספו לתכנים ספציפיים אותם רצו להציג. במקרה זה מדובר על השקת האתר החדש של החברה. התוכן הנבחר הוצג גם על פני מסכים מאחורי החוויה עצמה וגם במהלך חווית ה VR עצמה.
יצירת קשר בין חוויה מהנה לבין המותג מרקורי
שורה תחתונה, זהו כלי שיווקי חזק מאוד. אך, בשמו הפשוט והלעיתים מוטעה עלול להקרא גם "גימיק". חוויה חיובית בכלל ובמציאות מדומה בפרט שנקשרת למותג או מוצר מסויים באופן מודע או לא מודע.
כיצד זה מתבצע?
המותג או המוצר משולב בתוכן (אם בפרסומות סמויות כפי שאנחנו מכירים גם מסרטים) או ממש כתוכן גלוי במהלך החוויה עצמה. המבקר בכנס או באירוע העסקי רואה את המותג / המוצר / הלוגו של החברה והחוויה החיובית נקשרת באופן אוטומטי לתוכן העסקי שמוצג.
מתוך עשרות הדוכנים שהמבקר בכנס רואה על איזו חוויה הוא ידבר ביום למחרת?
איזו תמונה או סרטון יועלו לרשת החברתית או תשלח למשפחה?
בפעם הבאה שהמבקר יראה את הלוגו או מוצר מסויים של החברה, האם הוא יחייך? במודע או שלא במודע?
משיכת קהל ועל מנת לעורר "באזז"
אומנם ברור מאליו, אך נציין זאת. מציאות מדומה מעוררת באז, תנועה של קהל, תמונות, חיוכים וחוויה חיובית באופן כללי. בעיקר היום, כאשר הטכנולוגיה והשימוש במציאות מדומה באירועים עסקיים עדיין לא כל כך נפוץ, כאשר כן יש שימוש ב VR הוא מאוד בולט באירועים וכנסים עסקיים.
אם גם אתם בעלי מותג, חברה או עסק ואתם מעוניינים להשתמש בחוויות מציאות מדומה ממותגות על מנת לחשוף, להציג או לקדם מותג או מוצר בכנס או באירוע עסקי, אנחנו כאן בשבילכם!
צרו עמנו קשר ואנחנו נשמח לראות כיצד אנחנו משלבים טכנולוגיות מציאות מדומה וחוויות ייחודיות וממותגות של VR באירוע הבא שלכם.