מציאות מדומה באירועים עסקיים? למה זה טוב?
למי שעדיין לא הספיק לצלול לעולם המרתק של המציאות המדומה יוכל לקרוא פוסטים רבים בבלוג זה.לא עבר זמן רב ,אך כל כך הרבה דברים השתנו ותפסו תנופה מרשימה. חברות רבות העוסקות במציאות מדומה ומציאות רבודה החלו לפעול בתחומים השונים והניבו תוצאות מרשימות למדי. המציאות המדומה בשתי מילים היא היכולת לחבוש קסדה או משקפיים מיצרנים שונים ולדמות סביבה שונה בה ניתן לחוות עולם מרתק ודמיוני שמנותק לחלוטין מהסביבה הטבעית.
השימושים למציאות המדומה רבים כחול על שפת הים וכבר מזמן העולם הבין שמדובר במדיום עם פוטנציאל שגדול מזה של הטלויזיה,רדיו,עיתון ואינטרנט גם יחד. בין השימושים ניתן למצוא את תחום החינוך, הרפואה, האדריכלות ועיצוב הפנים, הבידור, אירועים עסקיים, השקות מוצר, רעיונות יצירתיים לקידום מכירות ועוד.
מיקוד באירועים עסקיים:
- הדגמות מוצר בתערוכות בצורה מעניינת- לא פעם אנחנו בתור בעלי עסקים מתחרים על ליבם ותשומת ליבם של הלקוחות, הפיתויים והגירויים בתערוכות בפרט מקשים עלינו כבעלי עסקים להציג את מרכולתנו בצורה מעניינת ומושכת. האם אני זקוק לקונספט להשקת מוצר? האם אני זקוק למסך ענק שימשוך תשומת לב? המציאות המדומה באירועים עסקיים נותנת לבעל העסק את האופציה למשוך קהל לדוכן בצורה מיוחדת שרבים לא נחשפו אליה. באופן כללי ההערכות מדברות כי בקושי שליש מהאוכלוסיה מודעת או מכירה את המונח "מציאות מדומה" וכמובן אחוז נמוך מכך חוו מציאות מדומה. על אחת כמה וכמה אנחנו מדברים על חוויות אימרסיביות מאחר ורוב האנשים עשו שימוש בטלפונים ניידים שאינם נותנים את החוויה האמיתית והאימרסיבית. אם כך, שימוש במציאות מדומה כחלק מהקונספט של דוכן מכירות, השקות מוצר או תערוכה יוכל למשוך קהל רב שתופס את הטכנולוגיה כעתידנית ולא מוכרת. ובכנות ועם יד על הלב, יש ממה להתלהב – כשתעשו שימוש במוצר כזה תוכלו מייד לראות את החיוכים שמתחת לקסדה 🙂
- משחקיות והעברת מסרים- בעזרת המציאות המדומה תוכלו להעביר מסרים חזקים שמלווים את חברתכם , כל זאת יתאפשר בעזרת משחקים קצרים או חוויות שיעודדו את הלקוחות שלכם להקשר לתוכן ולחוות אותו בצורה מתודית. מי מאיתנו לא אוהב משחקים? גם באירועים עסקיים תוכלו לראות שכולם חוזרים לילדות ומצפים לתורם על מנת לקבל קצת זמן משחק ולשכוח מהרשמיות. לדוגמא אירוע ספורטיבי יוכל לתת חוויה שמפעילה את הלקוחות ולהציג להם שיטת אימון קצת שונה במציאות מדומה.
- לצאת מהשגרה- לא תמיד חייב להיות קשר בין הכיף של האירוע לבין הקונספט הכללי ולפעמים גם אין קונספט 🙂 אם יש רצון למצוא אטרקציה מקורית ליום גיבוש, או אטרקציה טכנולוגית לאירוע חברה אפשר למצוא בפלטפורמה של המציאות המדומה המון תכנים מעניינים שיוכלו לענות על צורך זה. התכנים הם אין סופיים ותוכלו ללוות כל אירוע עסקי בחוויה מאתגרת, מצחיקה, מפחידה או מרגיעה. פינות ישיבה על פופים יוכלו לשמש כפינת מדיטציה במציאות מדומה, עמדות משחק יוכלו להפוך לזירות מלחמה בין משתתפים ואפילו תא או חדר שקוף יוכל להיות אקווריום באוקיינוס. אתם תמצאו שידברו על הרעיונות שלכם הרבה אחרי האירוע ויפרגנו על המקוריות והחשיבה היצירתית – אירועים עסקיים במציאות מדומה אינם מוגבלים ברעיונות ואפילו מתחדשים יחד עם הטכנולוגיה.
מציאות מדומה וחוויות VR לא רק באירועים עסקיים:
חברות רבות במשק כבר השכילו מזמן והבינו כי הפסקה טובה מעבודה רציפה משפרת את הריכוז והאפקטיביות של העובד. על כן , במשרדים רבים ובחללי עבודה ניתן למצוא פינות שקטות לשיחות טלפון, פינות מנוחה ופינות משחק לצאת מהשגרה ולשכוח שאתה בסביבת עבודה.
באזורי המשחק עד כה היו שולחנות משחק שונים, טלויזיות וקונסולות כמו XBOX ו PS . לקבוצה הצטרפו לאחרונה משקפי VR של OCULUS ו VIVE המספקות חוויה שונה וחידוש טכנולוגי מרענן.
משחקי ה VR יכולים להתחלף בלחיצת כפתור ובעצם מאפשרים תכנים מיוחדים שיכולים לשפר את היכולות בזמן ההפסקה, כך תוכלו למשל לפתור חידות ומבוכים במציאות מדומה, לבצע משחקי ריכוז ולשחק עם חברים באתגרים משותפים. מעבר לכך כמובן הכיף שבדבר כפי שכבר הזכרנו. המציאות המדומה בחללי עבודה לא ניתנת לתיאור גם לא בסרטון, הדרך הטובה ביותר להבין על מה מדובר היא לחבוש את המשקפיים ולהחשף לתוכן זו חוויה בלתי מוסברת וייחודית.
אירועים במתחמי חללי עבודה משותפים
בשנים האחרונות בעולם ובארץ בפרט טרנד חללי העבודה המשותפים הפך להרבה יותר מאשר לעוד טרנד חולף.
גם השנה, אנחנו רואים כיצד חללי עבודה משותפים אלה הופכים לנפוצים יותר ויותר ולמשפיעים הרבה יותר על האופן בו חברות ועצמאים עובדים זה לצד זה.
הטכנולוגיות של המציאות המדומה והשימושים בטכנולוגיות אלה החל כטרנד או כגימיק, אך בתקופה האחרונה התחום הופך למוכר והכי חשוב, כעת כבר לא מדברים על הפוטנציאל של תחום המציאות המדומה אלא על שימושים ומודלים כלכליים לתחומים השונים במציאות המדומה.
בכנס ה CES האחרון, המציאות המדומה תפסה נפח רציני מהכנס, בעיקר בתחומים העתידים לבוא, אך ברור לכל מי שהשתמש בטכנולוגיה הביא ליחס המרה גבוה בהרבה מתכנים במדיות אחרות.
נראה שאי אפשר לברוח מהתחום של המציאות המדומה, לפחות לא בתחום האירועים העסקיים והאירועים הפרטיים.
באותה התקופה שנה שעברה, נראה שיותר ויותר מאמצים את התחום של המציאות המדומה ושהתחום כולו נמצא במגמת עלייה. כתוצאה, רבים ניסו לנחש כיצד טכנולוגיות VR ישפיעו על תעשיית האירועים.
היום אפשר להגיד בביטחון (יחסי) כי התחום של המציאות המדומה, המציאות המעורבת והמציאות הרבודה כולם הגיעו למיינסטרים, ויש המון דוגמאות לשימושים שונים בטכנולוגיות אלה באירועים עסקיים, אירועים פרטיים ובעצם כמעט בכל מקום.
למתחמי חללי העבודה המשותפים ישנם יתרונות רבים ביניהם גם תחום האירועים, חלוקת ההוצאות בין מספר חברות מביאה לעליה ברמת האירועים ובספקים המגיעים לאירוע, כך למשל אטרקציה ייחודית שלא ניתן להביא לאירוע הוצגה בחלל עבודה משותף DOGETHER . כך העובדים במתחם יכולים לזכות ברווחה מעניינת יותר במקום אותם סלסלאות לחג עם בקבוק יין בכל שנה 🙂 בנוסף החשיפה של תחום חדש לעובדים מחזקת את הקשרים במתחם ויוצרת שיח ורעיונות עסקיים נוספים.
לסיכום
שימוש במציאות מדומה לאירועים עסקיים הוא תחום גדול ומורכב שעליו ניתן לקרוא במספר פוסטים באתר זה. מעבר לקונצנזוס העולמי כי המציאות המדומה הוא הדבר הגדול הבא, הלקוחות הסופיים יכולים להנות משימוש בטכנולוגיה מרתקת שמאתגרת בחוויות יחודיות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. תאגידי ענק עבר עובדים על הטכנולוגיה המשופרת וייצרו בעתיד הקרוב מאוד כלים שונים לפלטפורמה להצגת תכנים, שימוש בתוכן להעברת מסרים, תכנים חדשים לחוויות מציאות מדומה לאירועים עסקיים ופרטיים ועוד..
זה הזמן להשאר מעודכנים בכל הנוגע לעולם התוכן של המציאות המדומה, ההתפתחות המהירה מביאה עמה טכנולוגיה של העתיד במרחק של חודשים ספורים.