ג'יימס קמרון ידוע בעקבות עבודות רבות שהוא עשה לאורך השנים, אך נציין רק שתיים לשם המחשה: טיטאניק ואווטאר. מספיק לציין שתי עבודות אלה על מנת להבהיר עד כמה קמרון מוביל ונמצא בראש התעשייה בהוליווד. רוב הסרטים שלו הופכים בן רגע לשוברי קופות עם מילוני דולרים בהכנסות ושיאים נשברים עם כל סרט נוסף שיוצא.
קמרון ידוע כאחד שנעזר בטכנולוגיות החדשניות ביותר בעבודה בסרטים שלו, ונראה שהוא מפגין התעניינות רבה גם בעולם הטכנולוגיות של המציאות המדומה. בראיון מלפני כמה שנים, הוא ציין שיש לו עניין רב בתחום ה VR.
"אם לא הייתי עובד על הסרט אווטאר, אני הייתי מבצע ניסויים בטכנולוגית מציאות מדומה" אמר קמרון. "אני עובד בסביבה של מציאות מדומה (התייחסות לסט הסרט אווטאר) בכל יום כל היום". והוא טוען שמה שאנשים טוענים שהוא מציאות מדומה, הוא לא באמת מציאות מדומה, לפחות לא כמו שהוא מדמיין במוחו. "זאת עדיין מצלמה שמכוונת בכיוון יחיד. אין עדיין שליטה בחלל. במציאות מדומה אמיתית אפשר לנוע בחלל כולו" אמר קמרון.
קמרון רוצה לראות את המציאות המדומה במקום בו לאנשים תהיה אפשרות לחוות חופש תנועה מלא בתוך העולם של המציאות המדומה באמצעות גרפיקה ברמה של אווטאר. אבל הוא גם מציין שהטכנולוגיה עדיין רחוקה משם. "על מנת לעשות את זה ברמה של הדמויות והתמונות שיש באווטאר, אני מאמין שיקח עוד מספר דורות של הטכנולוגיה"
כיום, אנחנו רואים גרפיקה ברמה מאוד גבוהה במשחקים כמו Robo Recall או Lone Echo. אנחנו יכולים לראות הבעות פנים של דמויות, ולנוע באופן חופשי בסביבות מאוד איכותיות ומפורטות אלה. האם הגרפיקה ברמה של "אווטאר"? עדיין לא, אבל נראה שאנחנו ממש לא רחוקים משם.
קמרון מסיים את הרעיון במשפט "תראו לי את זה, ואז אנחנו נעשה סרט במציאות מדומה".
כמה אתם חושבים שאנחנו רחוקים מהרמה של תוכן באיכות גרפית כמו הסרט אווטאר ומהאפשרות של משחק ב 90 פריימים בשנייה?
האם זה יקח עשור כמו שקמרון חושב או שנזכה לראות זאת לפני כן?