שלום רב לכל המתעניינים, והפעם סיכום מפגש מאוד מעניין של בעלי מתחמי מציאות מדומה מכל רחבי העולם.
שם המפגש שהיה שבוע שעבר "VR-in-VR!", כולו התבצע במציאות מדומה ונכחו בעלי ונציגים של מתחמי מציאות מדומה מכל רחבי העולם.
במהלך הסופ"ש יצרנו קשר עם יוזם הרעיון מיקיטה לבנוק, והוא אמר לנו: "ידענו שיש התעניינות רבה וציפייה למפגש מציאות מדומה זה, אבל אפילו אנחנו לא ציפינו לכל כך הרבה מעורבות, התעניינות ודחיפה קדימה של הנושא על ידי כל המשתתפים, תודה רבה לכם על השאלות, ההצעות והרעיונות המגוונים. זה בהחלט הזמן לקדם את מתחמי המציאות המדומה, והדרך הטובה ביותר לכך היא על ידי שיתוף פעולה ופנייה לשוק רחב ככל הניתן"
תוכלו לראות את הסרטון המלא של מהלך המפגש – אומנם לא במציאות מדומה, אך תוכלו להבין ולראות את כל מהלך המפגש.
נקודות מרכזיות מהדיון
מודעות נמוכה לתחום המציאות המדומה
אחד האתגרים המורכבים ביותר כיום בשוק המציאות המדומה בכלל ובתחום מתחמי המציאות המדומה בפרט הוא המודעות הנמוכה של הציבור והשוק.
למרות שעל פניו נראה כי החשיפה של תחום המציאות המדומה והפריסה של המתחמים רחבה, לא כך המצב מבחינת הקהל, המפתחים והמשקיעים.
מתחמי מציאות מדומה צריכים להראות כמה מהם באמת קיימים, לחבור לעבודה משותפת ולהוות חלק מקהילה שדוחפת את תחום ה VR קדימה.
תוכן תוכן תוכן
מתחמי המציאות המדומה צריכים לקחת יוזמה מבחינת התכנים שיש לקדם ולדחוף, זה כולל:
– לחנך הלכה למעשה את השוק לגבי התוכן שהם צריכים ורוצים לקבל.
– לבדל את התוכן שמוצא לציבור כתוכן ייחודי, על מנת ליצור בידול מהשוק הפרטי של המציאות המדומה.
– ליצור מהפכה בהכוונה ובקידום הצורך והדרישה למפתחים לפיתוח תוכן "פרימיום" איכותי שיהיה רווחי למתחמי מציאות מדומה.
מתחמי מציאות מדומה לא צריכים להיות יקרים
תכנים וחוויות מציאות מדומה קצרות, אינטואיטיביות, חברתיות במשקפי מציאות מדומה איכותיים.
בכך, יוכלו מתחמי המציאות המדומה להתחרות בתוכן שמופיע בסטים או בספריות משחקים אחרות.
ריבוי מקורות תוכן חדשני ומותאם למתחמי מציאות מדומה:
– מפתחים חיצוניים שיקבלו מימון לפיתוח ספציפי למתחמי מציאות מדומה
– צוותי פיתוח פנימיים בצוותים של מתחמי המציאות המדומה
– פרויקטים ופיתוחים שהתחילו במתחמים מסויימים אך נעצרו עקב חוסר בתקצוב
– רעיונות וקונספטים שמבוססים על הניסיון של מתחמי מציאות מדומה שיש לפתח.
טורנירים עולמיים במתחמי מציאות מדומה
טורנירים בין מתחמי מציאות מדומה מרחבי העולם ככלי שיווקי ומנוע שידחף ויקדם מודעות לגבי הקיום של מתחמי מציאות מדומה ברשתות החברתיות ויביא ללקוחות חוזרים.
ריכוז מידע
ניהול מסד נתונים משותף. פיתוח מנגנון לאיסוף נתונים לגבי מבקרים במתחמי מציאות מדומה וכיצד לקוחות אלה שונים ממשתמשים ביתיים במציאות מדומה.
מודלים חדשים
יצירה והתנסות של מודלים עסקיים חדשים, בדגש על איתור ושימוש פיראטי ומצד שני על בנייה של אמון בין מפתחים ובעלי מתחמי מציאות מדומה מרחבי העולם.
נקודות פוטנציאליות לעתיד
שיפור התקשורת ושיתוף המידע בין מתחמי מציאות מדומה מרחבי העולם, בדגש על יותר מפגשים במציאות מדומה.
הוספת האפשרות לביצוע הצבעות – בדגש על הפרדה בין משתתפים בעלי מתחמים לבין אלה שאינם בעלי מתחמי מציאות מדומה. על מנת לוודא הצבעה על ידי בעלי מתחמי VR בלבד.
תוכנית למימון המונים, ומערכת תומכת שתזניק את פיתוח התוכן למתחמי מציאות מדומה
שיתוף פעולה עם VRARA על מנת לקבל תמיכה בנושאים בהם האיגוד תומך.
מילות הסיכום של מיקיטה:
הזמן של מתחמי המציאות המדומה לדחוף את התחום של המציאות המדומה קדימה הוא עכשיו! בואו ננצל אותו!