לא כל מוצר או קונספט אפשר להדגים בדוכן בכנס וגם לא תמיד במשרדי החברה. איך תדגימו קליניקה, מטוס חדשני בשלבי פיתוח או אפילו מפעל טכנולוגי חדש. זה פשוט קשה מאוד ולפעמים בלתי אפשרי להקים הדגמה פיזית של מוצרים גדולים במציאות ובוודאי שלא בכנסים בדוכנים קטנים.
חברת AIVF עוסקת בפיתוח מוצר מבוסס בינה מלאכותית (AI), המסייע לרופאים לקבל החלטות הנוגעות לסיכויי הצלחה של עובר להיקלט בהפריה חוץ גופית (IVF). במסגרת כנס ESHRE רצתה AIVF להדגים כיצד תיראה קליניקה עתידנית המשלבת את הטכנולוגיות שלה. המציאות המדומה העניקה ל-AIVF את היכולת לבנות בצורה קלה ויעילה קליניקה מציאותית.
המציאות המדומה נכנסת לתמונה
פעמים רבות מה שקשה או לא אפשרי במציאות – אפשרי במציאות המדומה. במסגרת שיתוף פעולה של AIVF עם VR2GO, הוקמה קליניקה עתידנית במציאות המדומה המדגימה כיצד הפתרון של AIVF מסייע בקבלת החלטות הנוגעות להפריה חוץ גופית. VR2GO יחד עם AIVF אפיינו את הקליניקה העתידנית ואת שלושת קומותיה כאשר כל קומה מדגימה היבט אחר של הטכנולוגיה של AIVF.
שירות פיתוח חוויות לכנסים ומשיכת לידים הוא אחד מבין שורת השירותים שמוצעים ב-VR2GO לחברות המחפשות שיווק מודרני, חדשני המושך קהל.
תהליך הפיתוח לקח כשלושה חודשים והוא כלל את שלבי האפיון והפיתוח של החוויה. האנימציות שהוצגו בחוויה נוצרו בעזרת שימוש בבינה מלאכותית. בניית הקליניקה נעשתה בעזרת המנוע הגרפי Unreal Engine. בעוד שבמציאות לבנות מחדש קירות או להגדיל חדרים זה יקר מאוד ולוקח זמן, במציאות המדומה מדובר במספר קליקים בודדים. כך הצליחו VR2GO ו-AIVF להקים קליניקה שלמה בזמן כה קצר.
סיור בקליניקה של AIVF
הקליניקה העתידנית של AIVF מבוססת על שלוש קומות שונות. כמו כן, חווית המציאות המדומה בקליניקה משולבת עם דמות וירטואלית מדריכה. בעוד שבמקרים רבים חוויות מציאות מדומה מבוססות על אינטראקציה חופשית של המשתתף, כאן מדובר בחוויה מודרכת.
הסיור בקליניקה העתידנית של AIVF מתחילה בקומה הראשונה שאליה מגיעים מטופלים. בתוך הקומה הראשונה, המשתתף חובש משקפי AR (משקפי מציאות רבודה). מדובר בחוויה ייחודית במסגרתה המשתתף נכנס לחווית מציאות רבודה מתוך חווית מציאות מדומה.
ברגע שהמשתתף חובש את משקפי ה-AR, נחשף בפניו רובד דיגיטלי חדש של הקליניקה וכן גם EMMA – דמות וירטואלית שנוצרה בהתאם לחזון של AIVF. הדמות של EMMA מלווה את המשתתף בסיור ומציגה איך הבינה המלאוכתית של AIVF מסייעת לרופאים. כבר בתחילת הסיור המשתתף יכול לראות מסך דיגיטלי-וירטואלי הנותן לצוות הרפואי מידע חשוב אודות המטופלים והתפעול השוטף של הקליניקה. על המסך ניתן לראות את ניהול התורים, את מטרת הביקור של כל מטופלת וכדומה.
לאחר הסיבוב בקומה הראשונה, עולה המשתתף במעלית לקומה השנייה – קומת המעבדה. בקומה זו מופיע דרך משקפי ה-AR מסך בקרת האיכות. מסך זה מציג את טמפרטורת האוויר, לחות ואת לחץ האוויר בחדר. עוד המסך מציג את כמות המטופלים והאינקובטורים הנמצאים כרגע בקליניקה.
במעבדה ניתן למצוא גם את עמדת ה-EMR. עמדה זו מציגה מידע אודות המטופלות וסטטיסטיקות שונות. לצד עמדת ה-EMR קיימות גם עמדות Geri Incubators שעליהן רץ מוצר בינה מלאכותית (AI) של AIVF. ניתן לראות בחלק הזה של הסיור את מוצר הבינה המלאכותית של AIVF מדרג את העוברים השונים במעבדה.
עמדה זו מדגימה בצורה טובה כיצד עובד המוצר של החברה. במהלך הסיור במעבדה המשתתפים רואים איך פועלים המוצרים של AIVF כולל גם מנגנון הבינה המלאכותית המאבחן את העובר. השימוש במציאות המדומה מאפשר להציג בצורה מציאותית כיצד נראים תהליכי העבודה של הצוות הרפואי עם המוצר של AIVF.
לבסוף, בקומה השלישית ניתן למצוא שתי עמדות פאסיביות. עמדות אלו כוללות מכשירים לאחסון חומרים רפואיים עם צגים. בקומה הזו קיים גם החדר שבו מתבצעות השתלות העוברים בהפריה חוץ גופית. ברגע שהמשתמש מגיע לחדר הזה, נכנסת המטופלת והזהות שלה מאומתת בעזרת חיישן לזיהוי פנים. בשלב הזה נגמר הסיור בקליניקה של AIVF.
היתרונות של המציאות המדומה
החוויה המותאמת שנוצרה עבור AIVF ממחישה באופן מדויק וחוויתי את האופן שבו תראה קליניקה עתידית המבוססת על המוצרים שלה. לאורך החוויה ניתן לראות את השילוב הייחודי של המציאות הרבודה שדרכה ניתן לראות בקליניקה מגוון רחב של פרמטרים ומידע שימושי עבור הצוות הרפואי.
כמו כן, הודות למציאות המדומה, הצליחה AIVF להציג בצורה המציאותית ביותר כיצד ישתלבו המוצרים שלה בתוך מרפאות הפוריות בעתיד. הקליניקה הוירטואלית ממחישה גם בצורה מיטבית איך תראה העבודה היום יומית של הסגל הרפואי.
בעזרת המציאות המדומה הצליחה AIVF למממש את היעד שלה ולהציג ללקוחותיה באופן מוחשי את החזון שלה. השימוש במציאות המדומה מאפשר לסחוף את המשתמשים לחוויה אטרקטיבית שמחברת אותם עם המותג והערכים המלווים שלו. נכון להיום המציאות המדומה היא הכלי היחידי המאפשר להציג למשתמשים חוויה כה מציאותית.
המציאות המדומה מאפשרת להציג את המרפאה מכל מקום שיש בו מחשב ומשקפי מציאות מדומה. AIVF יכולה כעת לקחת את הקליניקה הוירטואלית איתה לכל מקום. הדבר מאפשר חיסכון בזמן ובעלויות שיווק בטווח הרחוק.
המציאות המדומה היא כלי מעולה למשיכת קהל ויצירת Engagement. המציאות המדומה היא עדיין לא כלי מיינסטרים לשיווק בכנסים ובתערוכות. בהתאם, המציאות המדומה יוצרת יותר עניין וסקרנות בקרב קהל האנשים בכנס. יתר על כן, המציאות המדומה מאפשרת יצירת אינטרקציה של אנשים עם המוצר מה שלא אפשרי במצגת ובשימוש במסכי מחשב ובשיטות שיווק רבות אחרות.