יש לא מעט אופציות עבור מנהלות רווחה בימים אלה, אין ספק שהאפשרות המעניינת ביותר היא פסטיבל מציאות מדומה.
בפסח התבקשנו להפיק מתחם מציאות מדומה עבור חברת צ'ק פוינט – המטרה הייתה להעשיר את חווית העובד במסגרת הרמת כוסית של חג הפסח.
פסטיבל מציאות מדומה – חווית לייזר טאג מרובת משתתפים
כנראה שזו החוויה המועדפת בעיני מנהלות רווחה בהייטק. למה היא כל כך שווה? מכמה סיבות:
- גיבוש של צוותים קטנים – באמצעות חוויה אחת, ניתן לחבר בין צוותים קטנים ואורגניים. במהלך החוויה מחלקים את קבוצה של 4 שחקנים ל2 קבוצות שונות. המטרה היא לחסל את האויב ולצבור נקודות קבוצתיות. כל חיסול מזכה בנקודה אחת. על מנת להשיג את המטרה חברי הקבוצה צריכים להשתמש בכל אסטרטגיה או טקטיקה שהם מכירים, וכמובן לשמור על תקשורת פתוחה.
- אפקט גבוה בפרק זמן קצר – כל מה שצריך זה בין 5-10 דקות בחוויה כדי לשחרר מספיק דופאמין למוח שמאפשר לעובדים לצאת עם חיוך, ולחזור לעבודה במקסימום יעילות ופרודוקטיביות. האפקט מתרחש כבר מהשניה הראשונה שהמשתתף חובש את המשקף על הראש – הוא מוקף בתוכן אחר, מלא בצבעים וסאונד מותח שמכניס אותם לאווירה אקסקלוסיבית.
- לייזר טאג במציאות מדומה הוא ספין אוף לחוויה הקלאסית שגורמת לאנשים להתרוצץ ברחבי חלל ענק ולאחר כ20 דקות הם מתעייפים נורא.
פסטיבל מציאות מדומה – חווית חדר בריחה במציאות מדומה
מכירים את המושג "מים שקטים חודרים עמוק"? במקרה של הכספת – זה בדיוק מה שמתרחש.
החוויה מאפשרת לייצר תחרות בין 2 צוותים, כל צוות מקבל משקף + קונסולת כפתורים עם כתב חידה. מהרגע שמסיימים לקרוא את כתב החידה – נפתח סטופר של 7 דקות וכעת כל צוות חייב לשתף פעולה ולשמור על תקשורת פתוחה במטרה לפרוץ את הכספת ולהוציא את מטילי הזהב.
אם חשבתם שזה נגמר פה – טעיתם. מדובר בחוויה שמחברת את הצוות למציאות באמצעות כספת אמיתית שצריכה להפתח עם קוד חבוי שנמצא בחווית המציאות המדומה. הקבוצה הראשונה שמפצחת את כל החידות ופורצת לכספת – מקבלת את הקוד ופותחת את הכספת. בתוך הכספת מחכה להם האפיקומן המיוחד של צ'ק פוינט 😉
הקמה ותכנון המתחם עבור פסטיבל מציאות מדומה
על מנת להקים את המתחם בצורה המקצועית ביותר, הגענו לסיור ספקים לפני מועד האירוע ותכננו לפרטי פרטים את הקמת המתחם. כל פסטיבל מציאות מדומה טומן בחובו אלמנטים קטנים וגדולים שמאפשרים למשתמשים לצלול לתוך החוויה ולקבל את האפקט המקסימלי, הנה כמה דוגמאות:
- מיתוג המשקפיים – בכל פסטיבל מציאות מדומה, חשוב לתת תחושת שייכות לעובדים ולכן כלל המשקפיים והציוד ההקפי מותג בלוגו של צ'ק פוינט.
- שימוש במסך תצוגה – לרוב חברות הייטק מצוידות במסכים ברחבי המשרדים ולכן מומלץ לשריין אותו לטובת הפעילות, בכל מקרה גם אנו מספקים מסך תצוגה לעוברי האורח במידת הצורך
- הדרכה מקצועית – המדריכים שלנו מגיעים מרקע מקצועי שכולל ידע בהדרכה וחווית משתמש, במהלך כל פסטיבל מציאות מדומה המדריכים שלנו ניגשים בחיוך לכל קבוצה ודואגים להעביר הדרכה יסודית המלווה בהומור. וכשהקבוצה כבר התחילה במשחק – מנהל הצלחת האירוע עובר בין המשתתפים לוודא שהכל הובן והם נהנים.