שיווק במציאות – OUT שיווק במציאות מדומה – IN. פעם שיווק התקיים בעיקר דרך עיתונים ומאז הוא עבר כמה גלגולים. עם השנים תחום השיווק נכנס אל ערוצי הטלוויזיה ומשם התגלגל אל העולם הדיגיטלי – בעיקר אל הרשתות החברתיות ואתרי התוכן השונים. היום אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בתחום השיווק – שיווק באמצעות מציאות מדומה.
המציאות המדומה (VR) ועולם ה-MetaVerse פותחים הזדמנות חדשה לגמרי בכל הנוגע לקידום מכירות וליצירת מודעות למותג (Brand Awareness). שיווק באמצעות מציאות מדומה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לא רק לראות סרטון או תמונה של המוצר אלא ממש לחוות אותו או לקבל חוויה בלתי נשכחת.
שיווק באמצעות מציאות מדומה שמטרתו לבצע קידום מכירות או ליצור מודעות למותג יכול להתרחש במגוון אופנים. למשל, חברה אחת יכולה להציג ללקוח את המוצר במציאות מדומה ואילו חברה אחרת יכולה להעניק ללקוח פוטנציאלי חוויה מרהיבה שבמהלכה יהיו מוטמעים מסרים שיווקיים. אותה החוויה לא חייבת להיות קשורה בכלל למוצר עצמו.
שיווק חוויתי – עולם חדש של הזדמנויות
אחד היתרונות הבולטים הנוספים של שיווק באמצעות מציאות מדומה הוא שמדובר בתחום חדש לחלוטין. צורת השיווק החדשה והחשיפה לעולמות ה-VR וה-MetaVerse יוצרת רובד נוסף של התעניינות שפשוט לא קיים בשיווק המסורתי.
קודם לכן הזכרנו את האפשרות להתנסות במוצרים דרך המציאות המדומה טרם הרכישה והמציאות המדומה היא לפעמים הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. לא תמיד כל מוצר נמצא בתצוגה בחנויות או בכנסים השונים. לראות תמונה דו-מימדית בקטלוג לא מספיקה לכולם. במציאות מדומה לקוחות יוכלו לראות את המוצר מזוויות שונות ולראות גם את הפרופורציות שלו. ניתן אף לבנות הדמיות שלמות במקרים כמו מוצרים גדולים לבית ולגינה, שינויים לרכב וכדומה.
אחד האתגרים המרכזיים של אנשי השיווק והפרסום הוא להגיע לקהל היעד הרלוונטי. אנשי מפתח מובילים במגוון תעשיות וביניהם ג'נסן הואנג מנכ"ל NVIDIA ומארק צוקרברג מנכ"ל Meta מאמינים כי העתיד טמון, לפחות בחלקו, בעולמות ה-VR וה-MetaVerse.
מי שיהפוך לחלוץ בתחום השיווק החוויתי במציאות המדומה ויפענח את הניואנסים החדשים של התחום יצליח לזכות בתשומת ליבו של הדור הצעיר הנוכחי וכנראה שגם בדור הצעיר העתידי. שיווק במציאות מדומה וקידום מכירות במציאות מדומה מצליחים לא רק להעביר מסרים שיווקיים אלא גם לקשור אותם בחוויה.
פרסומת שהיא שיווק חוויתי
לראות פרסומת 'רגילה' זה משהו אחד. לחוות פרסומת תוך כדי הליכה על גג של גורד שחקים או בזמן טיול במקומות מרהיבים זה משהו אחר. כאשר מסר נקשר בחוויה או באירוע משמעותי, הסיכוי לזכור אותו ולחשוב עליו גדול משמעותית מאשר סתם לקרוא אותו תוך כדי גלישה ברשתות החברתיות.
לתחום הזה קוראים שיווק חוויתי והדרך היחידה שבה אפשר לעשות שיווק חוויתי באופן תדיר ובהיקף רחב היא במציאות מדומה. שיווק חוויתי באמצעות מציאות מדומה מאפשר לא רק ליצור חוויה מותאמת אישית עד לפרט האחרון. חוויה שיווקית כזו מאפשר לכמויות אנשים עצומות להיחשף לחוויה היישר מהבית ומהמשרד שלהם – בכל שעה ובכל יום.
הקמפיין השיווקי של ESET
שיווק במציאות מדומה זה תחום שנמצא בראשיתו אבל יש מי שכבר מתחיל לממש הפוטנציאל שלו. ענקית תוכנות האבטחה המפורסמת ESET בחרה לעשות קמפיין שיווק חוויתי בשילוב מציאות מדומה יחד עם החברה שלנו (VR2GO).
במסגרת מסע השיווק, השתמשה ESET בגרסה מותאמת אישית של 'אתגר הקרש האימתני'. אתגר זה כולל הליכה על קרש שנמצא על גורד שחקים בניו יורק. חברת ESET קיבלה גרסה מותאמת אישית של 'אתגר הקרש האימתני' שבה הופיעו מספר לוחות פרסום עם תכנים שיווקים של ESET על בניינים סמוכים. מי לא היה רוצה לשמוע על פתרון אבטחת מידע בזמן שהוא הולך על קרש דק באוויר בקומה ה-100 😉?
למי שהגיע לסופו של הקרש בהצלחה, הופיעה תמונה עם Catchphrase שאותה המשתתפים הקריאו בקול. לאורך ההליכה (המפחידה) הלקוחות הפוטנציאליים היו חלק משיווק חוויתי – הם גם השתתפו בחוויה מרתקת וגם נחשפו לתכנים שיווקיים של ESET.
אותם לקוחות פוטנציאליים שהקריאו את ה-Catchphrase נרשמו להגרלה נושאת פרסים שכללה מחברות, תיקים ובגולת הכותרת גם משקפי מציאות מדומה מדגם Quest 2 של Meta (לשעבר Oculus).
אם ESET היו בוחרים לחלק עלונים שיווקיים או להציג רק מודעות ברשתות החברתיות, לקוחות פוטנציאליים בוודאי היו שמים לב אליהם, אבל האם הם היו זוכרים את ESET? השילוב של המסרים השיווקיים עם חווית המציאות המדומה יצרה שיווק חוויתי ועוררה מודעות למותג שתיזכר בקרב מי שנחשף לחוויה גם לאחר הכנס.
בתום האירוע, חברת ESET מסרו: "היה לנו העונג לעבוד יחד עם ארתור, סלבה ואלכס. משלב הפיצוח של הרעיון לפעילות ועד למימוש ולביצוע שלו בשטח. מקצוענים ויסודיים. האנרגיה ברמה גבוהה בכל שעות הפעילות, עם חיוך ואווירה נעימה ומזמינה. כל המשתתפים בפעילות יצאו עם מילה אחת "וואו" ופרגנו מאד על החוויה. ממליצה בחום ❤️".
כמו כן, ב-ESET התייחסו גם למטרת ותכנון הקמפיין השיווקי: "המטרה קודם כל היא לייצר לידים, להביא מתעניינים לעמדה. עשינו כל מיני משחקים בביתן שלנו בעבר אבל העמדה שלכם היא המוצלחת מכולן. בעיניי כי היא מייצרת חוויה שאנשים ימשיכו לדבר עליה אחר כך וזה מבחינתי שהצלחנו פעמיים. פעם אחת בפרטים של הלקוח ובפעם השנייה בזכירות שהפעילות מייצרת במיוחד כשיש מיתוג ומסרים שתולים בפעילות".
המציאות המדומה היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. שיווק באמצעות מציאות מדומה מוגבל רק על ידי הדמיון של מי שיוצר את הקמפיין השיווקי. במידה וגם אתם מעוניינים לקחת את קמפיין קידום המכירות, מודעות המותג או את הפרסומת שלכם אל העתיד החדש, אתם מוזמנים לבדוק את כל הפרטים כאן.