עולמות השיווק והאינטרקציה עם הלקוחות עברו מספר שינויים במהלך השנים האחרונות. אם בעבר עסקים היו מגיעים אל הלקוחות דרך העיתון והטלפון, היום בתי עסק רבים כבר נמצאים ברשתות החברתיות ובקהילות דיגיטליות. כמו כן, כמות גדולה של בתי עסק מחזיקים היום גם אתרי אינטרנט. רק בתקופת הסגר בקורונה ראינו עלייה משמעותית בכמות העסקים שעוברים לדיגיטל ופותחים אתרי מכירות ושיווק. עכשיו מגיע גם התור של אתרי ה-VerSite.
המעבר של בתי עסק לדיגיטל היה נקודת מפנה חשובה לתעשייה ולכלכלה. אתרי האינטרנט מאפשרים לעסקים לפנות ולמכור לקהל לקוחות גדול יותר ובפחות מאמץ. כעת, ההבשלה של המציאות המדומה מאפשרת לקחת את אתרי האינטרנט של העסקים לרמה חדשה ומוחשית מתמיד. לראות מוצר באתר אינטרנט דו מימדי זה נחמד, אבל לראות אותו בצורה תלת מימדית במציאות המדומה זו חוויה אחרת לגמרי.
אחד החסרונות באתרי האינטרנט "הרגילים" הוא הקושי בהמחשת המוצרים. לקוחות רבים מעדיפים ובצדק, לראות את המוצר או לפחות המחשה תלת-מימדית שלו לפני שהם רוכשים אותו. לראות מחשב נייד או רכב לפני הקנייה יכולים לסייע ללקוח לקבל החלטה וכן גם לסייע לבית העסק לשווק את המוצר.
יתרון נוסף של המציאות המדומה הוא גם הפנייה לדור הצעיר. נתח השוק של משקפי המציאות המדומה הולך וגדל מחודש לחודש והדור הצעיר מבלה כמות שעות גדולה יותר במציאות המדומה. עסקים שיגיעו מוקדם יותר למציאות המדומה יצליחו למשוך יותר תשומת לב מהדור הצעיר, לבסס את המותג שלהם ולהצטייר כעסקים צעירים, מתחדשים ומודרניים.
איך בונים אתר תלת מימדי?
אתרים "רגילים" נבנים בפלטפורמות כמו WIX, WordPress או בפיתוח בעזרת HTML, React, PHP וכדומה. בניית אתרים במציאות מדומה היא הרבה יותר פשוטה הודות למערכת בניית האתרים שלנו – InVerse. פלטפורמת InVerse מבוססת על המנוע Unreal Engine המקובל בתעשיית המדיה. מנוע זה מאפשר יצירת מרחבים גרפיים מתקדמים ומציאותיים בסטנדרט גבוה.
כבר היום קיימים אתרי VerSite במציאות המדומה. רק לאחרונה הקמנו אתר תלת מימדי לענקית המחשבים Dell. מטרת האתר היא להוות גשר מעבר לחוויה אינטראקטיבית במטאוורס, להוות תשתית לקיום אירועים, סדנאות וכן גם להוות חדר תצוגה למוצרי Dell השונים. חשוב לציין כי ניתן לגשת לאתר ה-VerSite גם דרך המחשב וללא משקפי מציאות מדומה וזאת על מנת להצליח לפנות גם לאנשים שאין להם משקפי מציאות מדומה בבית.
האתר התלת מימדי של Dell
במסגרת תהליך בניית האתר, צוות בוני האתר של VR2GO אפיינו את האתר ביחד עם חברת Dell בהתאם למטרות והדרישות השונות. תהליך הבנייה עצמו התרחש בעבודה לצד מחלקת הקריאטיב של Dell ותוך העלאת הדמיות של המוצרים השונים של Dell למציאות המדומה. בתום התהליך, אתר ה-VerSite של Dell עלה לאוויר והפך נגיש ללקוחות, לנציגי המכירות, לשותפים ולמשווקים של Dell.
בתוך האתר של Dell ניתן למצוא חללי תצוגה ובהם מחשבים ניידים מהסדרות Latitude, Rugged, The producer וכן גם סדרת The Specialist המיוחדת. בתוך האתר לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים יכולים לראות מקרוב ובצורה תלת-מימדית את המוצרים השונים של Dell ולייצר אינטרקציה ושיח שהוא כמעט פנים מול פנים עם נציג המכירות/שירות – כל זה מבלי לצאת מהבית ומבלי הצורך להביא מוצרים פיזיים ויקרים לתצוגה.
הגמישות של האתרים התלת מימדיים
הגמישות של המציאות המדומה מאפשרת לעצב מחדש בקלות את אתר ה-VerSite של העסק מה שאי אפשר לעשות בחלל תצוגה רגיל במציאות. למעשה, אתרי ה-VerSite במציאות המדומה מהווים שילוב ייחודי של אתרי אינטרנט "רגילים" עם אולמות תצוגה ודוכנים בכנסים. אתרי VerSite מצליחים למנף את הטוב משני העולמות וליצור חווית מכירה כיפית וחדשנית יותר.
אתרי ה-VerSite לא חייבים לשמש רק למכירות. ניתן להשתמש באתרים האלה לכל דבר. דוגמת שימוש אפשרית היא כנסי חשיפת מוצרים, הדגמות וסדנאות ואפילו סתם יצירת פעילויות חווייתיות והגרלות ללקוחות. בנוסף לאינטרקציה עם הלקוחות, אתרי VerSite יכולים לשמש גם לתהליכים פנימיים של הארגון כמו הכשרת עובדים על ידי סימולציה של מגוון תרחישים ויצירת כיתות לימוד שבהן לומדים ממצגות למי שלא אוהב למידה מהזום (Zoom).