במסגרת קול קורא לחדשנות בהוראה והוראה וירטואלית פנתה דוקטור טלי מרקוס אלינו בכדי לחשוב ביחד על פתרון לסוגיות שעולות בארגון שיש לשפרן בתחום הסימולציה והדרכה במציאות מדומה.
לאחר מספר פגישות אפיון עלו מספר נקודות חולשה בתחומי הלמידה המסורתית וגם זוהתה נקודה של ערך מוסך משמעותי שיכול לחסוך כספים רבים. כך התקבלה החלטה להתמקד בתחום ההדרכה במציאות מדומה.
למידה וירטואלית במציאות מדומה – איך הכל התחיל?
חברת וי.אר 2 גו ביחד עם דויד ילין הגישה קול קורא למשרד החינוך בו זכתה ההצעה למימון חלקי להוציא את הפרוייקט לפועל.
מטרת הפרוייקט היא לייצר סימולציה של למידה וירטואלית וליישם מצב שבו המורה מרגיש שהוא ממש מול כיתה כמו בעולם האמיתי.
על הפרוייקט עבד צוות של כ 5 אנשים שבו ניסינו לאפיין איך מורה עומד מול כיתה ובמסגרת לימודי המורים בבית הספר פיתחנו אווטארים (דמויות וירטואליות) שידמו את התלמידים בכיתה, כאשר המורה מרכיב את המשקפיים הוא נכנס לכיתה ויוצר אינטראקציה מלאה עם התלמידים.
הוא יכול להסתובב בחלל ולשוחח איתם בצורה אינטואיטיבית.
החלק המעניין הוא שהמדריך של אותו מורה יכול לשלוט בסיטואציה ובתגובות התלמידים. בכל פעם שהמורה מבצע מהלך שגוי מתודית המדריך יכול לבצע אסקלציה של הסיטואציה ולהפריע לו במהלך השיעור. המורה צריך לדעת כיצד להשתלט על הסיטואציה ולהגיב אליה בזמן אמת במילים ותנועות גוף.
כל הדמויות אופיינו על פי דימויים של ילדים קיימים כאשר ניסינו לשמור על איזון ולתת מקום לכל דת, גזע ומין ולתת יצוג לכל הקבוצות המרכיבות את האוכלוסיה.
תהליך הלמידה הוירטואלי הוצג בכנס שהתקיים במרכז רבין כחלק מכל המיזמים שנבחרו במשרד החינוך.
למידה וירטואלית במציאות מדומה – מה הם היתרונות?
באופן תיאורטי ויישומי – שימוש בלמידה וירטואלית בעזרת מציאות מדומה יכול לחסוך המון זמן וכסף של שחקנים שאמורים לסמלץ מורים מתלמדים, דמויות דיגיטליות יכולות לעבוד 24\7 ללא עייפות ויכולים גם להשתנות בלחיצת כפתור.
ימי ההכשרה התגלו כימים מאוד יקרים שעלותם יכולה לרדת מאלפי שקלים למאוד שקלים בודדים ובכך לחסוך מאוד אלפי שקלים בשנה למערכת.
היינו שמחים לראות עוד פרוייקטים וסימולציות בתחום החינוך ובעיקר פרוייקטים עם פוטנציאל שיפור יכולות עם ערך מוסף לטכנולוגיה של המציאות המדומה כמו גם חסכון במשאבים משמעותי למוסדות האקדמיה וגם לכיס המדינה.