"תנסו לפני שתרכשו" או בשפת המקור ‘Try it before you buy it’, היא אמירה שתופסת בעיקר בחו"ל, ומאפשרת ללקוחות "לנסות" את המוצר לפני הרכישה.
אבל האפליקציה החדשה או הפונקציונליות שאמזון פיתחו – ‘AR View’ נוצר מתוך מטרה לעזור לכם לראות ולהבין איך מוצרים שונים מתחברים לעיצוב חלל המטבח שלכם, או לשיש, או איך הכסא בצבע המסויים הזה מתאים לפינת החדר.
בעצם, היישום החדש מוסיף חווית רכישה מלאה ועשירה יותר לרוכשים באופן מקוון ברשת.
מהיום, משתמשי אייפון מארה"ב שהפלפון שלהם עובד על iOS 11 יוכלו למקם אלפי פריטים מדומים / וירטואליים במידות אמיתיות ברחבי הבית, על מנת לראות כיצד הפריטים האלה יראו לפני שהחבילה מגיעה.
יש ללחוץ על המצלמה ב אפליקציית Amazon ואז על ‘AR View’ על מנת לסקור מוצרים שונים במציאות רבודה החל בכיסאות ועד לקומקומים.
היישומון של אמזון ‘AR View’ הוא בלעדי למשתמשי אייפון נכון לעכשיו. משתמשי אנדרואיד, עם פלאפונים מתקדמים יוכלו בקרוב להינות ממאפיינים דומים של מציאות רבודה במכשירים שלהם הודות ל Google’s ARCore, שהוכרז לפני מספר חודשים. היישום יהיה זמין בקרוב במכשירי Google Pixel ו Samsung Galaxy S8 ומכשירים חדשים יותר, אבל לא ישולב במכשירים של גוגל עד שהושתפים שלהם לא יהיו בטוחים שהיישום מוכן.
ענקיות כמו איקאה, Target או Wayfair גם הם הוסיפו פונקציונליות של מציאות רבודה לאפליקציות ה IOS שלהם, ובכך עוזרים למשתמשים וקונים פוטנציאליים לקנות פריטים פיסיים על ידי תצוגה ויזואלית איכותית. אבל נוסף על כל האמור לעיל, יש עוד נושא עליו אנשים עדיין לא מדברים:
השאיפה של ענקיות אלה היא בסופו של דבר ליצור המחשות דיגיטליות של כל המוצרים שלהם ובכך לתת לרוכשים פוטנציאליים דרכים מהירות יותר ונוחות יותר לרכוש מוצרים בקטלוגים וירטואליים לחלוטין.
טאוור טאג זה לא רק משחק – זאת חווית מציאות מדומה!
[/qode_banner]
משקפי מציאות רבודה איכותיים, שלא גורמים למשתמש להיראות כאילו הוא לובש קסדה מוזרה נמצאים בפיתוח ויגיעו אלינו בזמן הרוב, ונראה שהצעדים הראשונים של ענקיות אלה מקדמים גם את התחום של הרכישות הוירטואליות, אומנם עם קטלוגים מוגבלים, אבל בהחלט בדרך לתהליך רכישה נוח, מהיר וטוב הרבה יותר מבעבר.
נכון להיום, הייצוג הוירטואלי של מוצרים הוא פחות או יותר כמו של קליפה או אביזרים חלולים, אבל בעתיד הקרוב אנחנו כבר רואים כיצד מוצרים וירטואליים אלה הופכים ליותר ויותר מוחשיים ומציאותיים.
האפשרויות של דפדפוף בקטלוג מוצרים וירטואלי במציאות רבודה, במגוון רחב של מיקרוגלים, תצוגה מוקדמת של המוצרים במקום המיועד שלהם בבית, אפילו לשמוע כיצד נשמע רעש הצלצול של המיקרוגל כאשר האוכל סיים להתחמם, או תצוגה של שלבי הרכבה של מוצר, כל אלה הן אפשרויות מאוד קרובות לביצוע.
יצירה של פריטים תלת מימדיים שכאלה אפשרית גם היום, אך עדיין לא בכמויות שענקיות המכירה הללו צריכות. לפחות לעתה.
ואם נניח את הספקולציות בצד, המציאות המדומה היא כלי בידיים של הצרכנים המודרניים במגוון תהליכי רכישה של מותגים רבים וחברות רבות כמו אמזון.
חברות רבות שלא פנו לתחומים אלה בעבר, מבינות היום שזאת הדרך הנכונה, הטובה ביותר גם לצרכנים הממוצעים ולכן הן מוכנות להשקיע היום בפיתוח יישומי מציאות רבודה, יותר מתמיד.