[Location-Based Virtual Reality = מתחמי מציאות מדומה]
מגוון החוויות במציאות מדומה הולך וגדל בכל יום, חלק מהחוויות האחרונות שראינו הן חוויות כמו הביט סייבר, מוס והחוויה של REC ROOM קרב רויאל בין 15 שחקנים.
כמובן שיש מגוון עוד יותר רחב של חוויות, החל מצניחה חופשית בהאווי ועד ללחימה בחייזרים. מתחמי מציאות מדומה שמבוססים על חוויות האלה, וגם על חוויות מסוג אחר לגמרי צצים בכל רחבי העולם, בתדירות הולכת וגוברת.
החוויות במציאות מדומה הולכות ונעשות איכותיות יותר, מעניינות יותר והרבה יותר אימרסיביות מבעבר. בחודש שעבר, במנהרת רוח המדמה צניחה חופשית בשם iFly התחילו להציע קסדות צניחה בהם משקף מציאות מדומה מובנה.
The closest feeling you'll ever get to an outdoor skydive, indoors. It's like jumping out of a plan, without having to jump out of a plane. Super safe, but still super exciting.
בכך מתאפשר לצונחים במנהרה לבחור מקום צניחה מועדף כמו האויי, סאן דייגו או דובאי – במקום לראות את מנהרת הרוח עצמה במהלך החוויה שלהם. החוויה הזאת תהיה זמינה ב 28 מתחמי הצניחה של iFly בארצות הברית. התוספת למחיר ההתנסות של צניחה במנהרת רוח עם מציאות מדומה היא בתוספת של כ 25 דולר.
בנוסף, במהלך השבועות האחרונים Fox נכנסו לעסקי מתחמי הבידור והמציאות המדומה עם חוויה בשם: Alien: Descent.
זאת חוויה מיוחדת של מציאות מדומה ביחס למה שבוודאי ראיתם בארץ מכיוון שהיא כולה מבוססת על עקרון free-roaming VR experience – כלומר חווית מציאות מדומה שהיא כולה הסתובבות באופן חופשי במרחב בשילוב מציאות מדומה. בכך ניתן לשלב מגוון מאוד רחב של חוויות שונות ומגוונות על בסיס אותה טכנולוגיה, אותם מחשבים, אותו השטח בלחיצת כפתור אחת.
הסטארט אפ הוותיק שמבוסס על חווית מציאות מדומה במתחם מציאות מדומה The Void פתחו עוד מתחם מציאות מדומה שני מלונות בלאס ווגאס שמבוססים על חווית:
Star Wars: Secrets of the Empire מבית ILMxLAB (בעלות של 150 שקלים לערך).
בזמן שהטכנולוגיות של מציאות מדומה שמכוונות לצרכן הביתי לא מראות את העלייה והמספרים שהמשקיעים ציפו לראות, לפחות לא מהר כפי שצופה בשנה שעברה, המשקיעים בטכנולוגיות מציאות מדומה פונים למתחמי המציאות המדומה והארקדיות מתוך אמונה וראייה כי זאת הדרך הנכונה להרים את התחום בכל רחבי העולם. לפי מספר תחזיות יש צפי שמתחמי המציאות המדומה יגיעו לנתח שוק בשווי של מיליארד דולר עד לסוף השנה, וימשיכו לגדול עד לשווי שוק של כ 12 מיליארד דולר תוך חמש שנים.
“הדבר החשוב ביותר עבור מתחמי מציאות מדומה ומתחמי בידור location-based entertainment הוא מתן חוויה מיוחדת למבקרים, חוויה שהם לא יכולים לקבל בבית" אומר ברוקס בראון, המנכ"ל העולמי והבמאי של Starbreeze Studios, אולפנים שרוצים לפתח חווית מציאות מדומה חדשנית בשם Hero VR experience – אשר שמה את הצופים בסוריה במהלך ההפגזות.
החוויה במציאות מדומה משלבת אלמנטים מוחשיים כמו פלטפורמות זזות (הרצפות רועדות במהלך ההפגזות) וגירויים חושיים נוספים כמו חום (כאשר עוברים בסמוך ללהבות) ורוח (כהדף של פיצוץ). נוסף על כך שמים דגש רב גם על איכות השמע ויצירת אפקטים היקפיים של שמע לחוויה הרבה יותר מציאותית במציאות מדומה.
חוויות אחרות במציאות מדומה כוללים כסאות זזים ואביזרי בקרה שונים כמו רובים. נוסף על כך, האפשרות למספר רב של שחקנים הולכת ונעשת יותר "הכרחית" וחלק בלתי נפרד מהרבה חוויות מציאות מדומה שיוצאות לאחרונה או כאלה שנמצאות בפיתוח. התפישה כי חוויות מרובות שחקנים במציאות מדומה יכולה לאפשר חוויות חברתיות מהנות הרבה יותר מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.
חייבים להבין שהקמת מתחמי מציאות מדומה היא תהליך מורכב, ומאוד שונה מפנייה לשוק הפרטי. יש יותר סיכונים והרבה יותר גורמים שיש לקחת בחשבון כמו: נדל"ן, ניהול עובדים, הפעלת חוויות, חשיפה, מיקום, הגעה ועוד….ועוד…
העתיד של חוויות המציאות המדומה המשותפות
אחד הפיתוחים המעניינים ביותר שנמצאים בפיתוח על ידי חברה בשם Spaces כולל חווית מרובת משתמשים שכוללת עד 100 שחקנים אנושיים בו זמנית. פיתוח זה מבוצע עבור פארק שעשועים בסין (איך לא?) כחלק משותפות מסחרית בשווי של 30 מיליון דולר.
מילות סיכום קצרות מפי Shiraz Akmal שותף מייסד ב SPACES והמנכ"ל.
העבודה שלנו – עבור כל מי שמנסה להשקיע ולהגדיל את שוק המציאות המדומה – הוא לוודא שלכל המשתמשים יש חוויה מצויינת.