כנס EDUTECH התקיים השנה בסימן השאלה איך תראה ההוראה ב WEB 3.0
אל הכנס מוזמנים אנשי חינוך מכל קצוות הארץ החל מהגילאים צעירים ועד הוראה מקצועית באוניברסיטאות ומכללות מובילות בארץ . במסגרת הכנס מתקיימים מספר מושבים עם הרצאות בתחום ההוראה וסקירה של טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך בתעשייה. במליאות השונות ניתן למצוא מרצים ואנשי טכנולוגיה שמציגים ומחברים את עולם ההוראה לטכנולוגיה הקיימת בכדי להעשיר את הידע של המורה בתקופה הנוכחית, בתקווה לשינוי בדרכי ההוראה שאינן תואמות את צורת הלמידה הקיימת היום.
למידה באמצעות מציאות מדומה
את הכנס מידי שנה מארגנים "אנשים ומחשבים" ו"קרן אתנה" , בין המרצים המרכזיים דיבר אורי בן ארי שהציג שיטות טכנולוגיות שכבר קיימות ונתמכו כלכלית על ידי קרן אתנה לקידום החינוך. כמו כן שיח על תפקידו של המורה בעתיד ועל הפיכתו למנטור יותר מאשר מורה בתפקידו המוכר.
מעבר לפאנלים המעניינים המוזמנים התכבדו בתערוכה שבה הציגו חברות טכנולוגיה את האופן שבו ניתן לשדרג את דרכי הלמידה החל מהדפסות תלת מיימד ועד למערכות קונפרנס מורכבות מבית IVS ושימוש במציאות מדומה לשיפור תהליכי הלמידה שמשכה מתעניינים רבים לדוכן להתנסות.
כיתת העתיד בדרך אלינו
מעניין יהיה לראות את עובדי ההוראה מידי שנה צוברים ידע בתחום הטכנולוגיה והופכים את הלמידה לאטרקטיבית יותר. נראה כי כיתות העתיד של ה WEB 3.0 עוד לא כאן ואולי קצת רחוקות , אך תהליכי הבנה של הטמעת טכנולוגיה בארגוני החינוך כבר קיימת. ונדמה שארגונים שלא יאמצו טכנולוגיות חדשות ויבנו מערכי שיעור מותאמים לדורות החדשים ככל הנראה יאבדו אותם.
. אין ספק בכלל שחברות הטכנולוגיה והתוכן פועלות במרץ רב בכדי להעניק ערך גבוה בתחום החינוך. יהיה לכולנו מעניין לראות אילו פרויקטים ייושמו בשנים הקרובות במטרה להפוך את הכיתות אכן לכיתות העתיד.
צפו בסרטון סיכום מהכנס שהופק ע"י חברת IVS
הרצאה מרתקת על תהליכי למידה במציאות מדומה
בהרצאה הוצגו פערים שקיימים באינטראקציות בעולם הווירטואלי שנכפה על העולם עקב מגפת הקורונה, ביחס לכל פער הוצג פתרון שבו המציאות המדומה יכולה לתת ערך עבור התלמיד וגם למורה בהעברת החומר.
כל פער נחקר ובוסס על לקט של סקירה ספרותית שבאה לייצג את החסרונות בהתקשרות דיגיטלית, כגון לימודים בזום, ראיון רדיו טלפוני, הקלטת שיעורים לסטודנטים ועוד
בהרצאה הוצגו היתרונות של המציאות המדומה שמוכיחים פעם נוספת בצורה יישומית ולא תיאורטית שלמידה במציאות מדומה לא רק מגשרת על הפערים הדיגיטליים , היא גם פותחת אפשרויות למידה חווייתיות שלא התאפשרו טרם המעבר לעולם הווירטואלי