עסקים המבוססים vr ממשיכים לצוץ גם בישראל, ביניהם חברות תוכנה, אטרקציות לאירועים, מתחמים ומפתחי קונספט ומשחקים.
אז מה גורם לסטטיסטיקה לנצח ולגרום לעסקים לפשוט רגל?
1. חוסר מקצועיות – משפט חכם אומר שאל תפתח עסק אם הוא לא קרוב לליבך ויש לך את הידע לגרום לו להצליח. כך גילו יזמים רבים שכניסה לתחום ה vr באירועים היא קשה מכפי שחשבו, התפעול, התחזוקה והעבודה השוטפת עם המפיקים הביאה אותם לסגירה בשל חוסר ניסיון בעולם האירועים.
2. חוסר ייחודיות – עד היום כל העסקים המקומיים המשכירים זמני משחק במציאות מדומה ורוב העסקים בתחום האירועים משכירים משחקים מחנות ה steam המוכרת לכל משתמש vive ובעצם לא מפיקה ערך מוסף, כך נוצר שוק שאין הבדלים בתוכן בין החברות ומלחמת המחירים מתחילה. עסקים ללא ייחודיות נסגרים אט אט, או מנסים למצוא תוכן שייחד אותם.
3. דחף יזמי ללא מודל עסקי – כמה פעמים שמעתם את המשפט: "איזה מוצר מגניב אני אמכור אותו ואעשה מיליונים" אז זהו, שיש הבדל מאוד גדול בין מגניב למודל עסקי נכון. כך ראינו חברות שפותחות מתחמים במרכז תל אביב במחיר שכירות גבוה ותפוסה נמוכה שמביאה לפשיטת רגל, או חברות אטרקציות שמייבאות מתקנים לשחקן יחיד ולא מנצלות את הפוטנציאל הכלכלי ועוד.
4. לבד לא ביחד– עמדות משחק יחידניות, ללא שיתוף מספר משתתפים וחוויה של בדידות, ניתוק מהמציאות זה טוב אבל עדיין ללא ספק המשחק החברתי הוא המבטיח ביותר. העמדות לשחקן יחיד הם שייכות לעבר, בעולם שיתופי יש צורך במשחקים מחוברים, גם לרשתות חברתיות.
5. טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה – 90% מהמתקנים בשוק היום על בסיס htc vive שעלותו נמוכה ובכך מאפשרת רף כניסה נמוך, כל כך נמוך שבעוד כחצי שנה מכתיבת שורות אלו כל אחד יוכל לרכוש את הטכנולוגיה לביתו ויחסל את העסקים המבוססים על טכנולוגיה זו. על מנת להצליח בתחום יש להשקיע משאבים בחשיבה לרכישה טכנולוגיה יקרה ומיוחדת שהמודל העסקי שלה מתבסס על הנקודות שרשמנו למעלה. יש קו דק שעובר בין טכנולוגיה זולה ולא ייחודית לבין וטכנולוגיה מגניבה יקרה ולא כלכלית. קו הביניים הוא קו הזהב להצלחה.
שיתוף פעולה עולמי מוצלח בין חברת Vr2go לvrnerds הולידה את המשחק Tower tag המבוסס על מציאות מדומה בדומה למשחק לייזר טאג, שטח קטן, משחק חברתי, ספורטיבי ואינטואיטיבי.