דיסני עשו הרבה מאוד מחקר וניסויים עם טכנולוגיות מציאות מדומה, מציאות מעורבת ומציאות מושלכת – VR, AR, MR, והפרויקט האחרון שלהם כולל את השימוש של טכנולוגיות מציאות מעורבת בפרויקט בשם: "ספסל הקסמים" – “Magic Bench.”
המחקר של סידני מצא כי השימוש בקסדות מציאות מדומה או בכלל, בכל אמצעי שיושב על הראש ומציג על גבי מסך או משקף שקוף מאוד מבודד את המשתמש והוא יוצר חוויה אימרסיבית אך ורק לצופה היחיד בכל פעם. אחרים לא זוכים לחוות את אותן סימולציות ואינם זוכים לחווית VR זהה בזמן שהמשתמש היחיד נהנה.
אז, צוות המחקר של דיסני פיתח סביבה בה כולם יכולים לראות אפקטים ודמויות שונות ויכולים לבצע אינטראקציות עם דמויות אנימציה דיגיטליות.
הצוות הצליח ליצור הדמייה תלת מימדית של סביבה באמצעות שילוב של חיישני עומק וצבע. על מנת ליצור תמונה אחידה, השתמשו בצוות בפוליגונים וייחסו לכל נקודה קודקוד, ובכך יצרו מראה של רשת. הרשת לאחר מכן מיושרת עם המידע והקלט מהמצלמה של הרגילה שמספקת את הצבעים. השילוב של השניים – העומק והצבע באמצעות קודים מורכבים הם אלה שיוצרים סרטון הדמייה זורם בתלת מימד.
יש מספר בעיות שעלו כאשר יוצרים פלט תלת מימדי של סרטון.
- "צל עומק" – נוצר באזורים בהם אין זווית ישרה לחיישן העומק.
- שתי המצלמות / חיישנים לא נמצאים בדיוק באותו המקום. חיישן העומק והמצלמה נמצאים במרווח קטן ככל הניתן, אך עדיין יוצרים עוד צל עומק.
המידע שמתקבל אינו יכול לשמש כמו שהוא ליצירת הדמייה. על מנת לפתור זאת, צוות המחקר של דיסני יישר את המידע המתקבל מחיישני העומק יחד עם המידע שמתקבל מהמצלמה ה RGB הדו מימדית של Kinect. על ידי שילוב של המידע המתקבל מחיישני העומק ותמונת רקע שטוחה של רקע, קל למערכת להסוות את צל העומק הנוצר, ובכך ליצור זרם מידע שותף בו ניתן בקלות לשלב אלמנטים תלת מימדיים.
הפלטפורמה שהם יצרו במציאות מעורבת בנויה סביב תפאורה פשוטה של ספסל. הספסל עוזר מאוד בפתרון של בעיות כמו: זיהוי המיקום המדויק של המשתמש והפנייה של תשומת הלב שלו למסך – שנמצא בקדמתו. הספסל יוצר מעין במה עם חלק קדמי ורקע, בו הספסל עצמו נמצא במרכז הבמה. כמו כן, הספסל עצמו משמש כבקר, חווית המציאות המעורבת לא תתחיל לפעול עד שלא יהיה על הספסל לפחות בן אדם אחד. נוסף על כך, תצורות ישיבה שונות – כמות אנשים שונה, או מיקום ישיבה שונה מפעיל חוויות שונות!
ספסל הקסמים היא שילוב של שתי מערכות תוכנה וחומרה מותאמות, שעובד כפתרון שמגשר על פערים בין השניים. שילוב של חיישנים רבים בספסל ושילוב אלמנטים שגורמים לתחושה – Haptic actuators – מאפשרים ליצור חוויה אמיתית ואינטראקטיבית הרבה יותר. באמצעות בקרים, חיישנים ומנגנונים הפטיים שונים יוצרים חוויה קסומה באמת.