בשנים האחרונות עסקים מכל רחבי העולם גילו כי קהילות וקבוצות ברשתות החברתיות מהוות דרך חדשנית ונחמדה יותר ליצירת קשר עם לקוחות קיימים ולידים פוטנציאליים. עד לא מזמן, על מנת ליצור קשר עם עסק היה צורך בשימוש במייל, טלפון או בפנייה לעמוד העסקי של החברה ברשתות החברתיות.
המעבר לשימוש בקהילות מאפשר לעסקים לייצר דיונים ואינטרקציה רחבים יותר עם הלקוחות. מעבר לכך, השימוש בקהילות יוצר דיונים בין הלקוחות השונים מה שמסייע בשיפור המודעות למותג, שיתוף בחוויות השימוש במוצרים וכן גם בשיתוף ידע. בחלק מהמקרים, השימוש בקהילות יוצר מצב בו הלקוחות יוצרים בעצמם פרסום לבית העסק הודות לשיתוף פוסטים, ביקורות והתייעצויות.
במקרים אחרים, אנשים יוצרים קהילות על מנת לאגד ברשתות החברתיות קבוצות אנשים בעלי תחומי עניין משותפים. גם במקרים כאלו נוצרות הזדמנויות הן חברתיות והן עסקיות. לא חסרות הדוגמאות לקבוצות שהוקמו סביב תחומי עניין משותפים אשר משלבות שיתופי פעולה עם מותגים וחנויות בצורה של קבוצות רכישה, פרסומות גלויות וסמויות, הנחות בלעדיות וכן הלאה.
קהילות במטאוורס – מה היתרונות?
המטאוורס מאפשר לקחת את הקהילות צעד אחד קדימה. לתקשר עם אנשים בפוסטים והודעות ברשתות החברתיות זה נחמד, אבל לתקשר בצורה פרונטלית זה הרבה יותר נחמד. הפגישה הפרונטלית במציאות המדומה אמנם לא זהה לפגישה פיזית פנים מול פנים אך יש לה יתרונות משמעותיים. המטאוורס מאפשר גם לבצע מפגשים בזמן אמת ולנהל שיחות רצופות כמו במציאות.
אין ספק שלנהל שיחה על תחביב משותף נחמדה יותר כאשר יושבים סביב שולחן מאשר בהודעות טקסטואליות – גם אם המפגש הוא וירטואלי. המציאות המדומה מאפשרת ליצור סוג חדש וסוחף של קהילות. כזה שיגרום לאנשים לזכור חוויה כיפית ומשמעותית יותר.
במשקפי מציאות מדומה מודרניים אפשר להשתמש בכל מקום ובכל זמן כל עוד יש חיבור זמין לאינטרנט. כך, אדם אחד יכול להתחבר לקהילה מהבית שלו בישראל והאחר מתאילנד. המציאות המדומה מאפשרת מפגשים פרונטליים גם בין אנשים שרחוקים פיזית אחד מהשני.
כיצד נוצרת קהילה במטאוורס?
איך בכלל קהילה נוצרת במציאות המדומה? התשובה היא אתרי מטאוורס (Versite). בדיוק כפי שקהילות קיימות כיום בצורה דו-מימדית באתרים כמו פייסבוק, ניתן להקים גם אתרי תלת מימד. האתרים במציאות המדומה הם חדרים או מרחבים מדומים שניתן לעצב באינספור דרכים. מאחר ומדובר במציאות מדומה, ניתן ליצור בזמן אפסי מרחבי מציאות מדומה מותאמים אישית וכן גם לעצב אותם מחדש בהמשך הדרך.
במסגרת שיתוף הפעולה, ההיברידיות יחד עם VR2GO יוצרים ומאפיינים אתרי מטאוורס עבור קהילות ועסקים. כל אחד מאתרי המטאוורס מותאם באופן אישי ומלא ללקוח במטרה ליצור את החוויה והקהילה המעצימה והכיפית ביותר. זאת כמובן בשילוב האלמנטים העסקיים שמסייעים בהפיכת לידים ללקוחות ובאופן כללי הגדלת המכירות.
ליצור קבוצה גדולה של אנשים ברשת זו פשוטה, אך להפוך אותם לקהילה משמעותית ומעורבת זה כבר סיפור אחר. קיימים כיום עסקים המתקדמים בהקמת קהילות פעילות, פופולריות ומוצלחות. אחת מאותן החברות היא "ההיברידיות" אשר לוקחות את עולם הקהילות צעד אחד קדימה אל המציאות המדומה בשיתוף פעולה איתנו (VR2GO).