למרות שטכנולוגיות מציאות מדומה, חדשות יחסית עבור העולם העסקי והמיינסטרים, אנחנו מזהים יותר ויותר התעניינות ביישומים ואפליקציות של מציאות מדומה באירועים עסקיים ובתחומי עיסוק שונים.
כיום, מציאות מדומה הכי נפוצה בתעשיית הגיימינג והבידור, אבל! ענפים נוספים כמו: ענף התיירות, הנדל"ן, החינוך והאימון וההכשרה המקצועיים מתחילים להשתמש יותר ויותר בטכנולוגיות מציאות מדומה ביום יום ולאירועים. אחד מהענפים שמיהר לשלב מציאות מדומה כחלק מהחידושים והשכיל להשתמש ביתרונות של טכנולוגיה זאת, הוא ענף האירועים הפרטיים והעסקיים.
בוצעו לא מעט מחקרים בנושא של היתרונות של שימוש במציאות מדומה לאירועים עסקיים, אבל מספיק להיות באירוע אחד שמשלב נכון מציאות מדומה על מנת להבין עד כמה יש לענף האירועים עוד להרוויח מטכנולוגיות מציאות מדומה.
אנחנו נסקור מספר דוגמאות ספציפיות כיצד ניתן להשתמש במציאות מדומה לאירוע בעולם העסקי.
היתרונות של מציאות מדומה לאירועים
שימוש במציאות מדומה לאירוע העסקי הבא שלכם יכול לעזור לעסק שלכם להגיע לקהלים ולהשיג מטרות באופן טוב יותר.
למה אנחנו קוראים אירוע או למה אנחנו מתכוונים כאשר אנחנו מדברים על מציאות מדומה לאירועים?
כנסים, פגישות וישיבות, תערוכות, אירועי קד"מ ועוד…
כלל האירועים הללו כוללים כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים, במתחם מוגדר, מציאותי או מדומה.
גם כאשר האירוע העסקי, מתרחש במקום מוחשי כמו אולם כנסים כזה או אחר בארץ או בחו"ל, החוויה במציאות המדומה תהפוך את החוויה לבלתי נשכחת.
מהם היתרונות שבשימוש במציאות מדומה לאירועים?
- מעורבות קהל – אירוע שכולל מציאות מדומה באירוע עצמו, יוצר חוויה שהקהל יזכור לאורך זמן.
- על ידי כך שאתם מכניסים את הקהל לחוויה אימרסיבית במציאות מדומה אתם מרכזים אותו אך ורק במוצר ובשירות שלכם, ובכך אתם משיגים את המטרה העיקרית – מעורבות של הקהל סביב המותג שלכם. חוויות של מציאות מדומה מערבות את כלל החושים – ראייה, שמיעה, התמצאות – ומעורבות זאת גורמת לקהל לזכור את החוויה במציאות המדומה וכתוצאה מכך את המותג שלכם.
- שיווק ויראלי לאחר האירוע – מוצר או חוויה שפותחו כאטרקציית מציאות מדומה לאירוע, משולבים להשגת המטרה העיקרית של המפיק, והופך לנושא המרכזי וה"חם" גם לאחר האירוע.
- הקהל והמשתתפים בחווית המציאות המדומה באירוע יתארו את החוויה שהם עברו למכרים בעבודה, חברים ובני משפחה, ובכך יפיצו את המותג שלכם. לחוויה במציאות מדומה יש השפעה רבה אף יותר כאשר התקשורת משתתפת באירועים אלה, לא רק בגלל הנראות והחדשנות שבטכנולוגיה זאת, אלא במיוחד בגלל איכות החוויה, והמשיכה שעמדות מציאות מדומה יוצרות בכל אירוע.
- הגדלת מכירות – חוויה של מציאות מדומה באירוע היא החוויה המציאותית ביותר של מוצר או שירות שניתן לתת ללקוח, ובכך אתם מגבירים את האמון של הלקוחות שלכם במותג שלכם.
- לאחר ההתנסות במציאות מדומה, הסבירות לביצוע המרה גדל, והסיכוי שהלקוח ירצה לרכוש מוצר או שירות גדל עוד יותר.
דוגמאות לשימושים במציאות מדומה לאירועים עסקיים מכל הסוגים ולמטרות שונות
בהמשך תוכלו לראות מספר דוגמאות לאופן בו מפיק או לקוח יכולים להשתמש במציאות מדומה לאירוע עסקי.
שימוש במציאות מדומה לקראת אירוע – כחלק מהתכנון וההפקה
היתרונות המשמעותיים של מציאות מדומה יכולים לבוא לידי ביטוי לא רק כחוויה לקהל, אלא ככלי בידי המפיקים של האירוע. בחירת המקום לאירוע או לכנס הם חלק משמעותי מאוד בכל אירוע עסקי.
בעבר, המפיקים היו צריכים לבקר בכל נכס אופציונאלי לאירוע באופן פיזי, לעיתים לנסוע מרחקים ארוכים, שלא לדבר על כנסים במדינות אחרות.
באמצעות סיורים במציאות מדומה, ניתן לצמצם בצורה ניכרת את המשאבים שמושקעים במציאת הנכס המתאים לביצוע האירוע.
סיור במציאות מדומה יכול לספק למפיק ידע מקיף אודות החלל עצמו, הגודל שלו, הנוחות, השירותים והחדרים הנלווים ואופן ההתאמה הכללי של המיקום למטרות האירוע.
דוגמא טובה מאוד לשימוש במציאות מדומה ככלי לאירועים עסקיים הוא שורה של מוצרים שפותחו על ידי המרכז הבינלאומי לכנסים בסידני – International Convention Centre Sydney.
גם אם אין לכם משקף של מציאות מדומה, תוכלו לקחת סיור וירטואלי של 360 מעלות.
הצגת האירוע – נראות ותכנון
תוכלו לתכנן ולהפיק יותר טוב את האירוע בעזרת מציאות מדומה.
באמצעות שימוש במציאות מדומה לאירועים ולהפקתו, תוכלו לקבל את התחושה הטובה היותר לגבי הזרימה, התחושה הכללית ולרדת לרמות הנמוכות ביותר.
נוסף על תכנון אירועים והפקות חדשות באמצעות מציאות מדומה תוכלו להציג תצוגות ועבודות קודמות שלכם. כך, תוכלו גם למשוך לקוחות וקהלים חדשים, וגם להעביר למבקרים בכנסים קודמים את תחושת הנוכחות שאותה הם הרגישו בזמן האירוע.
חברת ComplexCon, פסטיבל שנתי של אומנות, מוסיקה, אופנה, אוכל וספורט הפיצו סרטון של 360 מעלות, עם סיור וירטואלי של האירוע שלהם משנת 2016.
הצגה של מוצרים חדשים והמחשה טובה יותר של מוצרים קיימים במציאות מדומה
על הנושא של הצגת וחשיפת מוצרים, וכל אירועי הקד"מ והשילוב של מציאות מדומה באירועים אלה ניתן לכתוב ולדבר במשך שעות, מכיוון שלמטרה זאת המציאות המדומה פשוט מושלמת.
על ידי הכנסת הקהל לחוויה במציאות מדומה, המפיק והלקוח יכולים להפסיק לדאוג לגבי גודל העמדה בכנס, או שטח האירוע, ועל האופן בו מציגים מוצרים גדולים או שירותים שקשה להעביר בחלל כנס לתוך חווית המציאות המדומה עצמה.
דמיינו תצוגת רכבים, בה אתם רוצים להציג את כל הרכבים החדשים שלכם ולכן יהיה עליכם להשכיר שטח עצום, בו יהיה ניתן להציג את כל הרכבים ולקהל להסתובב באופן חופשי. למשל, ביתנים שלמים בגני התערוכה.
באמצעות מציאות מדומה, אתם יכולים להציג את כל הרכבים שלכם, בתוך העולם המדומה, באותו החלל, ולכמות גדולה של משתתפים ובכך לחסוך משאבים רבים.
כמובן, שיהיה עליכם להשקיע בפיתוח תוכן איכותי, וחומרה איכותית להצגה של התוכן שלכם במציאות מדומה, אבל ההשקעה הזאת רחוקה מלהיות חד פעמית. את עולם התצוגה המדומה של הרכבים תוכלו להציג שוב ושוב, לבצע התאמות, ולהגדיל מכירות אפילו בסניפים הקיימים על ידי שילוב של מציאות מדומה.
ב Montreal International Auto Show משתמשים בטכנולוגיות מציאות מדומה על מנת להציג מכוניות וכדי לשלוח קונים פוטנציאליים לנסיעות מבחן וירטואליות. הקהל מאוד נהנה מחווית נהיגה אימרסיבית שכזאת, מה שמעלה גם את הפופלריות של העמדות במהלך הכנס עצמו, וגם את ערך המותג.
גיימיפיקציה במציאות מדומה
אם אתם חושבים שמשחקי מחשב הם לילדים, חישבו שוב!
גיימינג היא טכניקה נהדרת על מנת לעודד אינטראקציה בכל הגילים. תחרות, טורניר, השאיפה להצלחה ולבסוף – תמריצים חיוביים יוצרים תחושה נעימה ע"י שחרור של דופמין במוח, "הורמון ההנאה" מתלווה יחד עם סיום מטלה כלשהי.
גיימיפיקציה יוצרת רושם חיובי לאירוע שלך. על ידי שימוש במציאות מדומה, יש לך חופש כמעט בלתי מוגבל לארגן משחקים שונים לאורחים שלך. כמובן שעליכם לקחת בחשבון את חומרת ה- VR בה אתם הולכים להשתמש, באשר לחוויות אינטראקטיביות באמת, תזדקקו לציוד היי-טק הכולל משקפי VR, ג'ויסטיקים, בקרים וחיישנים חיצוניים. עם זאת, ייתכן וההשקעה תהיה בהחלט שווה את זה.
בוסטון רד סוקס, קבוצת בייסבול מקצועית בארה"ב, התקינה עמדת VR של חבטת כדורים בפנוויי פארק, מגרש הבית שלהם. כל שכל מי שמרכיב אוזניות ומניף מחבט מיוחד המצויד בטכנולוגיית VR, יכול לדרוך בנעליו של חובט באצטדיון הבייסבול המפורסם. אין ספק שחוויות כאלה הולכות להיזכר זמן רב ולהביא לתחושות חיוביות הקשורות לקבוצה ולאצטדיון.
נוכחות וירטואלית
אפליקציית המציאות המדומה הזו די פשוטה. היא מאפשרת למבקרים להשתתף באירוע, בכל מקום בו הם נמצאים, ללא צורך לנסוע אליו פיזית.
האפשרות הזו תגדיל את הנוכחות באירוע באופן משמעותי, מכיוון שרבים מאלו שאינם יכולים לנסוע מסיבות שונות כגון עומס עבודה, מחירי טיסה, ענייני ויזה או נסיבות אישיות מיוחדות, יוכלו בכל מקרה להשתתף באירוע שלכם.
יתרון נוסף הוא שהאורחים שלכם ירגישו שהם מקבלים תשומת לב ושירות נוסף מצד מארגן האירועים, שהולך להגביר את האמון בחברה ואת העניין במוצריה.
מצד שני, על ידי הטמעת VR, תוכלו לארגן ביקורים במקומות שקשה לגשת אליהם או אי אפשר לגשת אליהם כלל. דוגמא לכך היא אטרקציה מבוססת VR המציעה לאנשים סיור וירטואלי לכוכב מאדים. בשלב הנוכחי של מדע וטכנולוגיה בחלל, אנו כמעט ולא יכולים לדמיין סיור מאדים אמיתי העומד לרשות מישהו. בעזרת מציאות מדומה, תוכלו לשוטט בכוכב האדום בלי לצאת מהבית.
סיורים וירטואליים במציאות מדומה
בדיוק כמו הדגמות של מוצרים שונים, סיורים וירטואליים יכולים לעזור להגדיל את שטח האירועים על ידי מתן חללים וירטואליים בגודל בלתי מוגבל. חברות תיירות או נדל"ן עשויות להעריך מאד את הטכנולוגיה הזו.
דמיינו תערוכת תיירות שבה המבקרים יכולים ללכת דרך שטח המלון או מסלולי טיול, פשוט על ידי הרכבת משקפת VR. זהו מקרה קלאסי של "תמונה ששווה אלף מילים".
בתחום הנדל"ן יכולה חברה למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלה על ידי הזמנתם לאירוע בו ניתן לראות את הבתים, הדירות ומגרשי הקרקע ב- VR. המבקרים יכולים לחקור במציאות מדומה את המקומות הנמצאים במרחק של אלפי מיילים מבלי לצאת באמת מאולם הישיבות.
סיורים וירטואליים יכולים גם לשפר אירועים מיוחדים יותר. כמו סיור טעימות יין וירטואלי המאורגן על ידי חברת מפיץ יין. סיור ה- VR יאפשר צפייה במבחר המלא של היינות תוך כדי קבלת מידע על כל אחד מהם. הדבר היחיד שיהיה חסר הוא הטעם האמיתי. עם זאת, שאר התחושה תהיה קרובה למציאות ככל שהיא יכולה להיות.
גיוס כישרונות במציאות מדומה
יישום מעניין נוסף של מציאות מדומה הוא יצירת חוויות וירטואליות למועמדים לעבודה. לא משנה כמה טוב אתה מתאר את מקום העבודה העתידי למועמד, החוויה ה"מעשית" תהיה טובה יותר. כך שאם תכלול מציאות מדומה באירועי גיוס העובדים שלך, תוכל להשיג מועמדים רבים בעלי מוטיבציה טובה יותר. על ידי הרכבת משקפי VR, המועמדים יכולים לראות מייד את הסביבה בה הוא יעבדו ואת התהליכים השגרתיים הצפויים מהם.
אתה יכול ליצור תהליכים עסקיים שונים במציאות מדומה כדי לאפשר לעמיתים הפוטנציאליים שלך לראות את מקומות העבודה שלהם בפועל. בגישה זו השתמשה דויטשה באן, חברת רכבות גרמנית, ששחררה אפליקציית VR המכניסה אנשים לסצנות עבודה שונות. על ידי ראיית החברה "מבפנים", המועמדים יכולים להחליט אם הם רוצים להיות חלק ממנה.
מציאות מדומה לאירועים הוא כלי השיווק החכם שלך
כפי שאתם יכולים לראות, למציאות מדומה יש היקף רחב בהרבה של יישומים מאשר משחקים.
טכנולוגיית VR היא מאוד גמישה, והקו הנוכחי של כלי ה- VR מאפשר ליצור כמעט כל תרחיש במרחב הווירטואלי. הטכנולוגיה מאפשרת לשלב צילומי מיקום אמיתיים עם גרפיקה ממוחשבת, כולל דגמי תלת מימד אינטראקטיביים ולהשתמש בציוד נוסף לקבלת תחושות מדהימות לחלוטין.
בכל המקרים, אתם יכולים להיות בטוחים שחווית VR תגרום לכך שהפרזטציה, הוועידה, יריד גיוס העובדים או התערוכה שלכם יתבלטו ויזכרו הרבה זמן. עם זאת, המפתח לכך הוא פיתוח חווית מציאות מדומה מקצועית ואיכותית.
במציאות המדומה, מקבלים תחושה של אפיפות, כלומר תחושה שהמציאות מקיפה אותך מכל עבר. השלמות של האפיפות, המרכיבים הויזואליים וקלות האינטראקטיביות, חשובה רבות לחווית משתמש טובה.
לפיכך, חשוב מצד אחד להשתמש בכלי פיתוח VR מתאימים שיכולים להבטיח את האיכות הגבוהה ביותר עבור האפליקציה שלך ומצד שני להקצות את הפיתוח לחברת פיתוח VR מנוסה.
על ידי מעורבות של אמנים, מעצבים, מפתחי VR ומבחנים מקצועיים של מציאות מדומה, אתה יכול להבטיח כי האירוע המשופר שלך ב- VR יקבל משוב חיובי מאוד מצד הקהל והמותג שלך יהנה ממודעות והכרה מוגברת.
נשמח לתת יעוץ ביצירת אפליקציית מציאות מדומה המתאימה ביותר לתוכנית האירועים שלך.
אתם יכולים להיות בטוחים שנבחר את המאפיינים האופטימליים ביותר כדי להציג את המוצר שלכם ולהשתמש בתקציב שלכם בצורה החסכונית ביותר.
אם אתם מתכננים אירוע, צרו קשר לקבלת רעיונות להפיכתו לדבר שכדאי לזכור.