זה קרה שוב: חברה נוספת שעוסקת בטכנולוגיות מציאות מדומה חובה בעיות וסוגרת את שעריה.
לפי פוליגון חברת הפיתוח CCP Games שעבדו על פיתוח כותר המציאות המדומה Eve: Valkyrie והמשחק מרובה השחקנים Eve Online, יבצעו ארגון מחדש של האולפנים הבין לאומיים שלה. מהחברה מסרו כי זאת תוצאה של חישוב מחדש וכיווני השקעות מצומצם יותר במציאות מדומה.
וזאת לא הפעם הראשונה. אנחנו כבר שמענו בזמן האחרון דברים דומים:
חברת אינטל מבטלת את התוכניות להשיק קסדת מציאות מעורבת – Project Alloy “merged reality” headset.
חברת אוקולוס סגרה את אולפני הסרטים שזכו כבר בפרסים לפיתוח תכנים וסרטים במציאות מדומה.
Altspace, פלטפורמה חברתית למציאות מדומה, גם הייתה בסכנת סגירה.
ואז, אנשים מתחילים להעלות ספקולציות, השערות ואומרים:
"המציאות המדומה מתה!"
"מציאות מדומה לעולם תהיה תחום נישתי"
אבל מה באמת קורה? מה קרה למציאות מדומה? למה אנחנו שומעים דברים שליליים כל הזמן?
אנחנו מעורבים בתעשייה כשנתיים, ואנחנו כבר מצליחים לזהות דפוס מסויים, אנחנו נפרט…
ראשית כל, חדשות רעות זה חדשות טובות, באופן כלשהו
לפי מחקרים רבים שנעשו בתחום החדשות, ניתן לראות בבירור כי לחדשות רעות יש הרבה יותר משקל וחשיפה מאשר לחדשות טובות – עד כדי יחס של 17 לאחד!
כלומר, במדיה בדרך כלל, אם זה עיתונות או תוכנית חדשות יהיו כ 17 ידיעות "רעות" לכל ידיעה טובה אחת. למה?
בני אדם מטבעם מחפשים חדשות דרמטיות ואירועים שליליים. המוח שלנו התפתח בסביבה של מלקטים ציידים שם כל ידיעה חדשה או דרמטית דרשה התייחסות מיידית לצורך הישרדות.
כך, למרות שאנחנו כבר לא בדיוק מגנים על המערה שלנו מפני נמרים תוקפים, המוחות שלנו עדיין שמרו על קווים הישרדותיים מסויימים, שמשפיעים עלינו פסיכולוגית עד היום.
מחקרים רבים הראו שאנחנו דואגים יותר וחוששים מפני האיום של אירועים או התרחשויות רעות מאשר המחשבות על שגשוג ואירועים טובים. עד כדי כך, שהקולטנים במוח שלנו "רגישים" הרבה יותר לאירועים שליליים מאשר לאירועים חיוביים. אנחנו נוטים לפחד יותר מאשר לשמוח, וכל פעם שאנחנו חווים פחד, אנחנו מפעילים הורמוני לחץ.
חדשות רעות יודעות להפחיד את כולנו. אבל, רק בגלל שתאונה אחת, שתיים או שלוש התרחשו בקצה השני של העולם, אין בכך להראות שכל העולם בסכנה.
רק בגלל ששמעתם ידיעה, שתיים או שלוש לא טובות לגבי מציאות מדומה, זה לא אומר שכל החברות שעוסקות במציאות מדומה נמצאות בסכנה.
תראו…
- פייסבוק מעולם לא ויתרו על אוקולוס. הם הולכים להשיק משקף מציאות מדומה עצמאי – standalone virtual reality headset בהמשך השנה.
הם עובדים על ה Santa Cruz – קסדת המציאות המדומה העצמאית הראשונה שמספקת שש דרגות חופש. - חברת HTC תורמת לתחרות הרותחת על ידי חשיפה של קסדת מציאות מדומה עצמאית משלה ממש בקרוב גם כן.
- חברת Altspace נרכשה על ידי מיקרוסופט.
- גוגל ממשיכים להשקיע משאבים רבים – כסף, זמן עבודה ועובדים על שיפור מאפיינים קיימים במציאות מדומה ופיתוח טכנולוגיות ויישומים חדשים.
וכמו שאתם מנחשים, יש עוד המון חדשות טובות שרוב הציבור לא שומע עליהן.
שנית כל, חוסר מודעות
המטרה היום, היא לעזור לאנשים להתרגל למציאות מדומה ולשימוש בטכנולוגיות השונות שנמצאות בפיתוח, בדיוק כמו שפעם התייחסנו לאינטרנט קפה ווייפיי במקומות מסויימים בלבד או סלולרי- סמרטפון.
חברות ענק לעיצוב ושיפור הבית כמו Lowe's או איקאה משקיעות בתחום המציאות המדומה.
חברות חדשות ומדיה ענקיות כמו ה CNN והניו יורק טיימס מאמצות טכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה.
תראו משחק, שתיים או עונה שלמה שחברת NextVR משדרת במציאות מדומה.
אנחנו כחברה שמספקת שירותים שונים שמבוססים על טכנולוגיות של מציאות מדומה ועוסקים בפיתוח של חוויות שונות למדו בתקופה האחרונה עד כמה המציאות המדומה היא תחום חדש ולא מוכר לרוב האוכלוסיה, ולכן, גם בעולם העסקי חברות רבות עדיין בוחנות את התחום רק מרחוק.
אחת הפעולות שעשינו כמו עוד חברות רבות בתחום לעשות הוא להציג ולהנגיש את התחומים השונים של הטכנולוגיות שמבוססות על AR / MR / VR לציבור הרחב.
שלישית, תגובות לא תומכות
קצת עצוב שיותר קל לשמוע תגובות לא טובות בקהילה מאשר תגובות וחדשות טובות.
אז, אנחנו אומרים עכשיו בביטחון רב: אם תשקיעו בתעשיה היום, ברכותינו, העתיד יהיה שלכם. מציאות מדומה, רבודה ומושלכת יהיו מייניסטרים, בסופו של דבר.
לפני כמה שנים, לא כל כך מזמן, האינטרט היה חדש לגמרי, והיום הוא נמצא בכל מקום. אותו הדבר יקרה גם עם מציאות מדומה. זה רק עניין של זמן.
ואתם לא תהיו לבד בסירה. פייסבוק, גוגל, סוני ועוד ענקיות מדיה וטכנולוגיה איתכם. חברות גדולות (וחכמות) יצטרכו גם אתכם בקרוב.
המציאות המדומה, המושלכת והמעורבת הולכות להיות עצומות. כל כך הרבה חברות עובדות על מנת לקדם את התחום ואנחנו כקהילה גדלים כל יום.
אז, מה באמת לא בסדר עם המציאות המדומה בשנת 2017?
שום דבר.
הכל בסדר, טודו בום.
הדרך להצלחה לפנינו, רק שאנחנו – כל העוסקים במלאכה – יודעים להגיד זה לא הולך להיות קל. אנשים כל הזמן יבקרו את התחום. אבל יהיו תמיד אלה שיחדשו, ינסו, יפתחו ויסתגלו. יום אחד השמות של אותם אנשים יהיו ידועים כמו השם של סטיב ג'ובס ואייפון, ביל גייטס ומייקרוסופט, מארק צוקרברג ופייסבוק, ג'ק מא מאליבאבא ואתם למציאות מדומה!