קרן הון סיכון, The VR Fund העולמית, המתמקדת בהשקעות ובסטארטאפים בשלב המוקדם של חברות ועסקים טכנולוגים בתחומי הטכנולוגיות המציאות המעורבת, המדומה ומושלכת (AR / VR / MR), הודיעה לאחרונה על מפת החברות האירופאיות השנייה שלה. הדו"ח, סוקר את הפעילות במחצית הראשונה של השנה, וכולל עשרות חברות בפיתוח תשתיות, כלים, פלטפורמות ויישומים עבור מערכת שנקראת היום ה ECOSYSTEM של ה VR. המפה שנוצרה בשותפות עם החברה הצרפתית למציאות מדומה ברשת בשם LucidWeb, מתארת צמיחה במערכת האקולוגית, גידול בהשקעות והשפעה בינלאומית הוכלת וגוברת.
ה VR landscape האירופאי מבוסס על מחקר מעמיק, ומידע שנאסף במהלך פגישות עם שגרירי VR ובאמצעות נוכחות קבועה בכל הכנסים שהתבססו וכללו תכנים בנושא מציאות מדומה. VR Fund ו LucidWeb הוסיפו 68 חברות חדשות לדוח האחרון, ובכך הגיע מספר החברות המופיעות ל 188 חברות מובילות בתחום ה VR.
"שוק המציאות המדומה ממשיך להתרחב באירופה ובנוסף לאנגליה וצרפת, גם שוודיה תפסה נתח שוק של סטארטאפים מובילים בתעשיית המציאות המדומה" אמר לי סגרס, המייסד ומנכ"ל חברת LucidWeb. "עבור תתי תעשיות במציאות מדומה, בדיוק כמו הגרסה הראשונה של מפת חברות ה VR שפורסמה בתחילת פברואר, מספר החברות שמתמקדות בקלט מהמשתמש, כלים תלת מימדיים ויישומים לעסקים הולך וגדל במהירות. נוסף על כך, לסטארטאפים חדשים בתחום יש גישה מאוד מהירה לתקציבים והשקעות, בניגוד לחברות ותיקות בתחום, שרוב הסיכויים שיצאו לפומבי או יירכשו על ידי חברות גדולות כמו פייסבוק, מייקרוסופט או Starbreeze."
"חברנו ל LucidWeb שוב על מנת לקבל תובנות מדויקות לגבי מערכת החברות והסביבה של טכנולוגיות ה VR ומסד הנתונים החזק של חברות VR באירופה." אמר Tipatat Chennavasin, מייסד ושותף בכיר ב The VR Fund. "המפה הטכנולוגית הזאת מראה לנו עד כמה סביבת הסטארטאפים עשירה ואנחנו שמחים לראות את החדשנות שמגיעה מכל המדינות באירופה"
נקודות מתוך 1H 2017 European VR landscape:
- מספר החברות גדל ב 57 אחוזים במהלך 2 H 2016.
- בדומה לממצאים במפת החברות הראשונה EU VR landscape, גם הפעם אנגלייה מובילה עם מספר החברות הכולל הגדול ביותר. צרפת ממשיכה להוביל את הפיתוח של טכנולוגיות המציאות המדומה בחלק היבשתי של אירופה.
- גיימינג נשארת הקטגוריה הכי תחרותית בכל רחבי אירופה, ישנן 29 חברות עיקריות, גידול של 38 אחוז מאז דוח 2 H 2016 .
- טכנולוגיות מציאות מדומה לעסקים ממשיכות לצבור בסיס, מספר החברות בקטגוריה הזאת גדל ב 55 אחוז במהלך 1 H 2017.
- יש שתי תוספות חדשות לקטגוריות החומרה ופחות כניסות בסה"כ במהלך 1 H 2017. זאת תמונת מראה של שוק שמתמקד בחברות טכנולוגיה מובילות ובשיפור קסדות מציאות מדומה, ושיפור תהליך העיבוד של מידע.
- תחום החינוך ממשיך להתפתח בכל רחבי אירופה, כמעט מספר כפול של חברות זוהו בקטגוריה במהלך 1 H 2017, בהשוואה ל 2 H 2016.
- קטגוריה חדשה של "פרסום" התווספה למפה האירופאית של עסקי ה VR כתוצאה מגידול במספר הסטארטאפים בגזרת זאת.
אין ספק שיש גידול עצום בתעשיות מציאות מדומה בתקופה זאת. הרבה חברות סטארטאפ ואולפנים שואפות להשפיע ולשנות בחזית הטכנולוגית הזאת על אופן בו טכנולוגיות VR נתפסות בציבור הרחב.