במהלך שיחת המשקיעים בתחילת השבוע, מנכ"ל פייסבוק , מארק צוקרברג, העיר הערה קטנה שמגלה משהו גדול על האופן שבו החברה מתעדפת את המחלקות מציאות מדומה שלה. (הקישור לשיחה )
בהצהרה שלו הוא סיפק סקירה כללית של 5 דקות על פייסבוק כפי שהיא היום. לקראת הסוף צוקרברג הצהיר כי "במהלך 10 השנים הקרובות, נפתח טכנולוגיות שהן חלק גדול מהעתיד שלנו, אבל לא יהיו חלק גדול מהעסק שלנו לזמן מה".
הוא המשיך לכלול את המציאות המדומה כאחת מהטכנולוגיות שבהן יתמקדו יותר.
חלק עשויים לחשוב שזה מוזר בהתחשב בעובדה כי יש לפייסבוק מספר מכשירי מציאות מדומה לרכישה היום, כולל את האוקולוס והסמסונג GEAR VR, אשר עובד רק בתוכנת האוקולוס. כמו כן, החברה השקיעה כ3 מילארד דולר לרכישת חברת האוקולוס מלכתחילה.
עם זאת, למרות ההשקעה הכבדה של פייסבוק בתחום הקניין הרוחני, החומרה, הייצור, השיווק, המשלוחים והצוותים עבור מחלקות המציאות המדומה, לא נראה שהחברה מודאגת מלהחזיר את ההשקעה בזמן הקרוב.
הדו"ח השנתי של פייסבוק מאשר גם כי החברה אינה תלויה, או אפילו מעוניינת בהכנות מהמציאות המדומה בשורה התחתונה. בחלק השני של הדו"ח, פייסבוק מפרטת את "שלושת סדרי העדיפויות העיקריים שאחראיים לגידול בהכנסות החברה". למרות שהשנה פייסבוק השיקה מוצר חדש, המציאות המדומה לא ברשימת העדיפויות בהכנסות.
ב2016, המשכנו לייצר התקדמות בשלושת הגורמים העיקריים שמגדילים הכנסות:
להמשיך לנצל את המעבר לניידים.
הגדלת מספר המשווקים על ידי שימוש במוצרי המודעות והפרסום של פייסבוק.
הפיכת המודעות שלנו ליותר רלוונטיות ויעילות באמצעות אימוץ פורמטים וכלים חדשים.
שיחות לגבי מציאות מדומה ורבודה שלטו בכנס השנתי F8 – האירוע הגדול ביותר של פייסבוק השנה.
לעומת זאת, המציאות המדומה הייתה חלק קטן מאוד בשיחות הרווחים השבוע, כאשר עיקר הדיון התמקד במודעות ובמיזמים של גידול משתמשים.
נראה כי בשלב זה פייסבוק מתמקדת בתוכן בלבד, במטרה להסיט משאבים גדולים כדי לעזור לוודא שהמציאות המדומה תהפוך לדבר הבא בקרב צרכני הטכנולוגיה, הרווחים יגיעו מאוחר יותר.