בזמן שהטכנולוגיה של המציאות המדומה מתפתחת בצורה אקספוננציאלית , משקפי המציאות המדומה נכנסו לכל תחומי החיים ובשימוש במקומות רבים בעולם. עד כה רוב המכשירים של המציאות המדומה הכוללים משקפיים המתלבשים על ראשי המשתמשים , כללו עדשות עם מיקוד במישור אחיד. השימוש נוח וקל למשתמש והעיצוב קליל ולא מורכב מידי למרבית האוכלוסיה.
עד כה המשקפיים המסורתיות עוצבו לשימוש קצר טווח , הטכנולוגיה צפויה לשנות פניה ולהיות בשימוש ארוך טווח. עם זאת, המשתמשים היום במשקפיים של המציאות המדומה ממקדים את הראיה בנקודה אחת ועולה החשש והחשד האם יכול להגרם נזק בשל כך לראיה. פריצת הדרך ואי הוודאות של המציאות המדומה מביאה איתו שאלות רבות, חלקן בהיבט הרפואי שיש לשים עליהן דגש לטווח הארוך.
לכן, מרכז החדשנות המתקדמת בבייג'ין לבידור חזותי עתידי שיתף פעולה לאחרונה עם ארגונים רבים, כולל המכון הטכנולוגי בבייג'ינג, כדי לערוך מחקר שיבין את ההשפעה של שימוש ממושך במשקפי מציאות מדומה על משתמשים צעירים.
המחקר נערך על תלמידי בית ספר יסודי בגילאי 9-12 , נערך עבורם אירוע מציאות מדומה בבית הספר. המחקר כלל 26 ילדים ו -24 ילדות ובנוסף קבוצת ביקורת. במהלך המחקר נדרשו הנחקרים לעשות שימוש ארוך טווח במשקפי מציאות מדומה ממספר סוגים שונים עם תכנים ספציפיים.
הקריטריונים לבחירת התכנים כללו:
(1) התכנים צריכים להיות חיים ומעניים, חינוכיים ומשעשעים וניתנים לשימוש על ידי הנבדקים במשך זמן רב.
(2) התמונה צריכה להיות בהירה, ובהיקותה צריכה להישאר יציבה לאורך כל החוויה.
(3) בצד הויזואלי התוכן צריך להיות עמוס בפרטים.
(4) יש להמנע מכמות גדולה של עצמים שזזים במהירות על מנת להימנע מגרימת מצב של סחרחורות ובחילות.
(5) תוכן עקבי לכל המשתתפים.
הציוד למחקר:
משקפי ראש מסוג- HTC Vive
פירוט כרטיסי מסך– NVIDIA GeForce GTX 970, AMD Radeon R9 290, or above
טאבלטים – iPad, Samsung Android tablet, Nokia Android tablet
תוצאות:
במקרים מסויימים ניתן היה לראות תוצאות טובות יותר למשקפי המציאות המדומה מאשר לשימוש בטאבלטים. תוצאות הניסוי הראו שלאחר שימוש בטאבלט במשך שעה רצופה הראיה של הצעירים לא הצליחה להתאושש גם לאחר 20 דקות מנוחה. לעומת זאת שימוש בזמן דומה במשקפי מציאות מדומה באיכות טובה הציגה תוצאה של התאוששות מהירה ולעיתים גם שיפור מה בראיה של הילדים.
החוקרים מאמינים כי איכות המשקף היא קריטית ומשקפיים באיכות גבוהה יכולה במקרים מסויימים לסייע לילדים עם מיאופיה (קוצר ראייה) ואף היפראופיה (רוחק ראיה).
התמונה שהוצגה במציאות המדומה לילדים הייתה במרחק אורך מוקד של 1.7 מטרים שהם כ 0.4 מטרים רחוק יותר מאורך המוקד בשימוש בטאבלט. מרחק הדימויים הויזואלים משחק תפקיד מרכזי באופן ההשפעה על הראיה.
בתהליך שבו המציאות המדומה מתפתח במהירות והולך לכיוון של זמן שימוש ארוך יותר, רצו החוקרים לסייע ולהרגיע את המשתמשים ואת ההורים לילדים שהשימוש במשקפיים לא יגרופ נזק בלתי הפיך למשתמשים. בעוד הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם המחקר מנסה לקדם את פופולריות השימוש במשקפי המציאות המדומה על פני מדיומים אחרים.
יש לציין כי חברת HTC השתתפו בניסוי וסיפקו את הציוד הנדרש לניסוי על מנת לסייע להגיע למסקנות ואם יש צורך לתקן ולשפר את המוצר.