Jason Rubin, סגן מנהל התוכן באוקולוס, הוא דמות מובילה מוכרת ומוערכת מאוד בתעשיית המציאות המדומה. הוא סיפק לקהילה של משתמשי אוקולוס אין ספור הכרזות, מבצעים והנחות שעזרו לחברה שלו מצד אחד, אך גם למשתמשים הקבועים והחדשים בטכנולוגיות שלהם.
היום, בבלוג של אוקלוס, רובין הביע את דעתו על “State of the Game” ולאן מועדות פניה של חברת אוקולוס בעתיד הקרוב והרחוק.
"עברו 131 ימים מאז ששקלתי ודיברתי על מצב התחום של מציאות מדומה. יחד עם ההשקה היום של Lone Echo ו Echo Arena ובזמן שהמבצע על אוקולוס ריפט הושק כבר לקראת הקיץ, נראה שזהו זמן מצויין לבקר מחדש את השוק ולראות לאן אנחנו הולכים.
שבוע הבטא השני של המשחק Echo Arena במהלך הסופ"ש האחרון היה הסופ"ש הטוב ביותר שראינו של יציאת כותר חדש מאז שהתחלנו לעבוד. "זה הדבר האמיתי" אנחנו כל הזמן שומעים "זאת האפליקציה הקטלנית ביותר" והאמת היא שהמציאות המדומה הולכת לספר עוד הרבה אפליקציות קטלניות ככל שהטכנולוגיה והתחום מתבגר ומבשיל, אבל כל מסע מתחיל בצעדים הראשונים!
כותרים מסוג AAA כמו Echo Arena כבר יוצאים בקצב קבוע עכשיו, כשאנחנו משיקים כמעט אחת לחודש משחק חדש עד לסוף השנה. בסופ"ש האחרון, הכרזנו על הכותרים הראשונים של שנת 2018, ויהיו לנו כותרים גדולים נוספים שעליהם נכריז ככל שהשנה תתקדם. מאחורי הקלעים, התחלנו כבר בשקט לעבוד עם מפתחים על תוכניות ל 2019. תהיו בטוחים שההצלחות ימשיכו להגיע ל Rift וימשיכו להגדיל את המגוון והאיכות של ספריית התוכן במחשב.
סוף סוף אנחנו יכולים לשמוע את המילים שרצינו לראות מהקהילה. ב Reddit ובפורום של Oculus, אנחנו רואים כיצד הקהילה מגיבה באופן חיובי להצעות התוכן שלנו. עברנו מ "אני לא יכול לחכות לראות מה יהיה בעתיד" ו "אני יודע שמציאות מדומה זה הדבר הבא" ל:
"מה כדאי שאני אנסה עכשיו" ו "כואב לי בכיס" בקצרה, הגענו לנקודה שבה יש יותר משחקים מצויינים בחנות מאשר זמן לשחקנים לשחק. ראינו הלכה למעשה כיצד אנשים צרכו את התוכן במהלך Oculus Store Summer Sale באופן שלא ראינו בשנה שעברה, פשוט בגלל שיש כמות ומגוון כל כך רחב של כותרים שכדאי לנסות.
ההשקעה שלנו משתלמת. מספר רב של משחקים חצו את רף המיליון דולר, ושחקנים התחברו ליותר מ 1.3 מיליון שעות משחק בסה"כ רק בחמשת המשחקים הכי פופלריים שלנו מאז ההשקה.
יש משחק ותוכן לכל אחד, וככל שהקהילה שלנו ממשיכה לגדול, יותר ויותר אנשים ירצו להיכנס לעולם של אוקלוס ריפט וירצו לחוות בעצמם קצת אקשן.
זה מצויין גם לצרכני תוכן וגם למפתחים. וזאת הנוסחה למערכת אקולוגית בריאה.
החלק החסר הוא הוזלה משמעותית במחיר החומרה, וזה בדיוק מה שאוקולוס עשתה.
אמרתי זאת קודם, ואומר זאת שוב: המחיר חשוב. הורדת מחיר רף הכניסה של קסדות מציאות מדומה איכותיות הוא ניצחון לצרכים, ניצחון למפתחים וניצחון לתעשייה כולה כשלם.
ככל שמחירי המחשבים והרכיבים ממשיכים לרדת, הטכנולוגיה של מציאות מדומה תהיה זמינה יותר מבחינת מחיר, מושכת יותר לאנשים במיוחד לחוויות איכותיות של מציאות מדומה. לכן, החבילה החדשה שלנו Rift + Touch היא במחיר של קונסולה עם ספריה עמוסה בתכנים ומשחקים שתגבה אותה.
חברת אוקולוס הייתה מאוד עקבית במסר הזה, ואנחנו מספקים. לוקח זמן לייצר כותרים מוצלחים. לוקח זמן להוריד מחירים. השקענו את הזמן, ואנחנו עכשיו מוכנים לקצור את הרווחים.
הצרכנים חיכו לספקי תוכן של מציאות מדומה להקים ספרייה גדולה של חוויות פוטנציאליות עבורם. אנחנו מתקרבים לשם, ואנחנו עובדים קשה מתמיד על מנת להגיע לשם. הצרכים חיכו ל"אפליקציה הקטלנית", ואנחנו רואים מספר מועמדים אפשריים על בסיס קבוע, בזמן שאנחנו מנסים להשתפר ולנצח את עצמנו כל הזמן. והצרכנים חיכו עם הכסף ביד למחירים תחרותיים של חומרת מציאות מדומה. חברת אוקולוס הורידה את המחירים, ואנחנו לא נחים לרגע.
בזמן שמבצעי הקיץ של אוקלוס ריפט מושכים עוד ועוד אנשים להקהילה, אנחנו מצפים ללובים מלאים יותר בשחקנים שממתינים למשחקי אונליין. מציאות מדומה פורחת כשהחוויה הופכת להיות משותפת. יש לנו עכשיו הרבה כותרים שמספקים את החוויה החברתית, ואנחנו נמשיך להשקיע בכיוון הזה.
על מנת שהמציאות המדומה תצליח, היא זקוקה לעזרה של הקהילה. אנחנו רואים שאם מפיצים את הבשורה, בואו נביא את המציאות המדומה לעולם ביחד!"
– Jason