מומחי אירועים ומפיקים מדברים על המציאות מדומה כקונספט בשנים האחרונות. ברוב הפעמים היו אלה רק רעיונות מאשר מוצר פיזי. למרות זאת, בשנה האחרונה ההתפתחות הטכנולוגית הובילה חברות שונות להטמיע רעיונות באמצעות מציאות מדומה לאירועים עסקיים ופרטיים.
בזמן שהפופולריות של המציאות המדומה הולכת וגדלה בעולם בכלל ובישראל בפרט, בכל סוגי העסקים והחברות מנסים לחשוב על דרך יצירתית להעברת המסר והחוויה, המציאות המדומה נותנת את כל הכלים לעשות זאת.
אז מה היא מציאות מדומה בעצם?
מציאות מדומה היא המושג שנתנו למחשבים המייצרים "סביבה" שמאפשרת למשתתף לזוז וליצור אינטראקציות עם תכנים באופן שגורם להדמיה של עולם מציאותי. זה כולל חומרה – משקפיים, קסדה, שלטים ועוד.
זה עוזר לתעתע את המוח ולגרום לו להאמין שאתם נמצאים לדוגמא על הירח או יכולים לעוף בחלל החיצון.
החוויה במציאות המדומה צריכה להיות סוחפת או בשפה המקצועית "מטמיעה". במילים אחרות, טכנולוגיית מציאות מדומה מאוד אפקטיבית יכולה לגרום למשתמש להאמין שהוא נמצא במקום אחר שבו הוא יכול לחוות סימולציה או לקבל מידע שבדרכים אחרות יהיה מאוד מסובך לגרום לזה לקרות.
דוגמא : לאחרונה ערכנו אירוע מיוחד לכנס הנגישות הישראלי בתל אביב, לכנס הגיעו ספקים רבים אשר עוזרים בפתרונות עבור נכים ואנשים עם מוגבלויות.
באמצעות המציאות המדומה הצלחנו להמחיש כיצד בן אדם נכה מרגיש כשהוא על כיסא גלגלים ואין לו שום שליטה.
האטרקציה כללה משחקון הליכה על קרש המוכר לכם מפוסטים קודמים שלנו, רק שבפעם הזאת שדרגנו את הקרש לרמפת העמסה של נכים אשר עולים באמצעותה לרכב או במדרגות.
מציאות רבודה מול מציאות מדומה
פעמים רבות ניתן להשתמש בטכנולוגיית המציאות הרבודה על מנת להעביר מסר או לגרום לצופה לתגובה מהירה מאוד. מציאות רבודה נמצאת בשוק העולמי כבר כ15 שנה, אך רק עכשיו עם פרוץ המציאות המדומה חברות בעולם משתמשות בה לאירועים, פרסומות ושיווק.
בסרטון המצורף תוכלו להתרשם מהגאונות של חברת פפסי שגרמה לעוברי אורח בתחנת אוטובוס להפתעה 😉
למה עכשיו?
יש כמה סיבות למה כדאי לשלב כבר עכשיו את המציאות המדומה באירוע שלכם:
פייסבוק, סוני, HTC, גוגל ועוד חברות נכנסו לשוק הזה בשנים האחרונות, מה שגורם לצמיחה מהירה, תחרות והוזלה במחירי ייצור הטכנולוגיה.
חוויה – באמצעות המציאות המדומה המשתמש יוכל לחוות רגעים ותחושות שלא ניתן לחוות בשום אטרקציה אחרת. בשילוב של ראיה, שמיעה, מגע ותנועה המוח מתועתע לחלוטין ולפעמים גם נותרות תגובות לווי כמו דגדוג בבטן כמו בקרוסלה (לדוגמא בשימוש בסימולטור V-RIDE שלנו). חברות בכל העולם מאתגרות את עצמן להגיע להברקה חדשה ולהפתיע את כולם.
זה מתאים לכל הגילאים – בזכות מגוון רחב מאוד של רעיונות , משחקים וחוויות ניתן להתאים את החוויה לקונספט של האירוע, ובכך לתת מענה לכל קהל יעד.
מסר חזק – כשהמשתמש מניח את המשקפת על הראש, הוא מרוכז אך ברק בתוכן המוצג והוא מנותק לגמרי מהעולם החיצוני, עובדה זו מאפשרת להעביר מסר עוצמתי וחזק למשתמש בפרק זמן קצר יחסית לשאר הטכניקות המוכרות.
לקצור את הפירות:
זה לא נראה כלכך הגיוני (או בטיחותי) לראות מוזמנים של אירוע מסתובבים במהלכו עם משקפי מציאות מדומה על הראש, אך יש כמה דוגמאות לשימוש נכון גם באפשרות הזו:
חסויות ונותני חסות מתפתחים- בזמן שחברות רבות נהנים מפשטות של גרפיקה ושילוט, אחרים להוטים לנצל את ההזדמנות לתקשר עם משתתפי האירוע בדרכים חדשות ומקוריות.
ספקים רבים מספקים תכני חינוך ואימון לחברות, המציאות המדומה (סימולטורים למשל) ידועים באפקטיביות הגבוהה שלהם בעזרה לאינדיבידואל ללמוד ולזכור יכולות חדשות במהירות.
המחשת מוצרים – הן עמוד התווך בתערוכות. זה מתקבל על הדעת כי כמה מציגים יעדיפו את ההשפעה החזקה של המציאות המדומה מאשר שיעמוד מולם אדם ויסביר להם בצורה מונוטונית.
הסקרנות האנושית מובילה את המשתתפים להרים משקף ולנסות את התוכן המוצג.
מציאות מדומה היא פתרון מושלם למשחקים.
בין אם החברה ארגנה ערב עובדים,הפנינג חנוכה או פורים עם המשפחות, כולם יכולים להנות מחוויה עוצרת נשימה באמצעות המציאות המדומה. שהרי עובד טוב זה עובד מרוצה 🙂