10 שלבים שיש לשקול בהקמת מתחם VR
שוחחנו עם עשרות בעלים ומנהלים של מתחמי מציאות מדומה מרחבי העולם כולו על מנת ללמוד על הקשיים והדברים המקלים שיכולים לעזור לכם בהקמת מתחם מציאות מדומה.
בהתבסס על השיחות, אלה הן הנקודות הבסיסיות בשבילכם והצעדים הראשונים להקמת מתחם VR מהבסיס. החל מהלוגו של המתחם שלכם, ספריית המשחקים שלכם ועד לניהול הכבלים במתחם ––הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל.
מיתוג והגדרת מתחם המציאות המדומה שלכם
החל מהשם שם מתחם המציאות המדומה שלכם ועד למשחקים שהלקוחות העתידיים שלכם ישחקו בקרוב ––פשטות ובהירות הם המפתח.
1. חזון ומטרה
הגדירו מראש את הסיבות שלכם. זהו את הסיבות והכוונות שלכם בפתיחת מתחם מציאות מדומה, זה השלב הבסיסי ביותר. מספר שאלות שיעזרו לכם למקד את ההגדרה של המתחם שלכם:
- מהם הערכים הבסיסיים – ערכי הליבה של מתחם המציאות המדומה שלכם?
- מה יהפוך את מתחם המציאות המדומה שלכם לייחודי וניתן להבדלה מכל שאר המתחמים?
הגדרת החזון והמטרות שלכם בבהירות מספק את אבן הפינה בכל הפעולות שתעשו הלאה במהלך הקמת המתחם שלכם.
2. מיקום
החליטו איפה אתם רוצים למקם את הדגל שלכם. בחירת המיקום הנכון למתחם המציאות המדומה יכול להיות בעייתי. אנחנו חילקנו את האפשרויות למיקום לשני סוגים, וריכזנו את היתרונות והחסרונות בכל סוג של מיקום.
- מיקומי יעד (מקומות עצמאיים) יתרונות: שעות פעילות גמישות חסרונות: הסתמכות על הפניות של לקוחות, מפה לאוזן ושיווק לחלק אם לא לכל הלקוחות
- מיקומים מסחריים (קניונים ומרחבים משותפים) יתרונות: תעבורה משמעותית ומיידית חסרונות: המתחם חייב להיות פתוח בשעות הספציפיות של המיקום המסחרי, לא משנה אם עמוס או לא עמוס. בדרך כלל שכירות גבוהה יותר משמעותית כתוצאה מכך גם פשרה על כמות שטח.
3. זהות המותג
בניית המותג של מתחם ה VR שלכם זאת משימה מרתקת, וזאת משימה שיש לקחת ברצינות רבה. על בסיס ה חזון והמטרה שלכם מהשלב הראשון, זה הזמן ליצור את הזהות הויזואלית – הפנים והחזית של המתחם שלכם, בדמות אחת.
- לוגו סמל פשוט, מילים או סתם אייקון, הלוגו שלכם הוא מה שהלקוחות שלכם יזכרו בעתיד.
- אתר אינטרנט האתר שלכם מתפקד כעובד וחלון הראווה של מתחם המציאות המדומה שלכם – 24 שעות ביממה. אתר איכותי ואפקטיבי הוא אתר שמעביר את המסר שלכם בבהירות, זהה לזהות המותג שלכם ומציע פלטפורמה מרכזית מבחינת כל הנושאים הרלוונטיים ללקוחות פוטנציאליים שלכם.
- רשתות חברתיות רשתות חברתיות מציעות הזדמנות פז לשיח והפצה של המתחם שלכם. כבר מהשלב של הקמת "הייפ" סביב הפתיחה של המתחם שלכם, עד לפרסום של מבצעים, קד"מים והוספה חדשה של משחקים לספריית המשחקים שלכם, הלקוחות שלכם נמצאים ברשתות החברתיות.
טיפ: הזהות של מותג המתחם שלכם צריך להיות זהה בכל מדיום ובכל הפלטפורמות. החותמת, הלוגו, הפוסטים ברשתות החברתיות והחומרים השיווקיים הם רק חלק מהדברים עליהם יש לחשוב כאשר פותחים מתחם מציאות מדומה.
4. חוקיות
"Those ducks aren’t going to get themselves in a row."
על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל של מתחם המציאות המדומה שלכם, על העסק וכל הפעולות שלכם להיות חוקיות!
חמשת הנושאים הבאים הם נושאים שעלו באופן זהה בכל מתחמי המציאות המדומה:
- איחוד
- מיסוי
- ביטוח
- משכורות
- עמלות ורישיונות
הקמת מתחם מציאות מדומה
עכשיו שעברנו את הבסיס, המיקום, הנראות והדברים החוקיים, זה הזמן להתחיל להקים את מתחם ה VR שלכם!
5. אסטרטגיה שיווקית
דטא – ניתוח מידע, הוא נושא מכריע כאשר רוצים ליצור אסטרטגיה שיווקית טובה. יצירת ערוצי עיבוד ודיווח, הגדרת מטרות ברורות שניתנות להשגה וביזור – חלוקת משימות בצוות שלכם יכינו את המתחם שלכם להצלחה שיווקית ––ישר מההתחלה! הנושאים שיש לשקול בתכנון אסטרטגיה שיווקית:
- מהם ערוצי התקשורת הטובים ביותר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם?
- מהו התוכן האפקטיבי ביותר במאמצי השיווק שלכם?
- כל כמה זמן אתם תפרסמו ברשתות החברתיות?
- האם יש רשתות מקומיות, תוכניות טלוויזיה או ערוצים מתאימים שיהיו מעוניינים להציג את המתחם שלכם?
*הערת כותב – זהו משפט שהוא פשוט זהב, ולכן הושאר בדיוק כמו שהוא נועד להיות:
Marketing creates awareness. Awareness produces intrigue. Intrigue turns interested customers into returning visitors. Ready, set, grow!
6. פריסת מתחם מציאות מדומה
הפריסה של המתחם שלכם חייבת להיות הגיונית ומתאימה לקהל היעד שלכם. הדוגמא הטובה ביותר, כל לקוח מבקר אצלכם, יהפוך ללקוח חוזר. ב springboardVR, שמו לב לשני נושאים עיקריים בעיצוב ובפריסה של מתחם VR:
- עמדות משחק קטנות יותר מושכות שחקנים מנוסים יותר במחשבים ובקונסולות ולפעמים גם מנוסים בגיימינג במציאות מדומה.
- עמדות משחק גדולות יותר, בעיקר עמדות משחק עם מושבים לצפייה בשחקנים, מושכות קבוצות של חברים, משפחות וקבוצות קטנות.
טיפ: אם התקציב ומסגרת הזמנים מאפשרת זאת, הקימו עמדת שיווק מחוץ למתחם ה VR שלכם. הקמה של עמדת ניסוי שכזאת, תאפשר לכם להתנסות על בשרכם, ותספק לכם תובנות לגבי רמת האימרסיביות שהלקוחות שלכם יחוו במתחם ה VR שלכם. לכל מי שלא התנסה בהפעלה של עמדות VR מומלץ כחובה!
7. ציוד ותקשורת
הדברים הפשוטים ב VR לא תמיד "מחוברים פיזית" – האינטרנט חייב להיות. מהרמת טלפון ללקוח לאישור הגעה עד לתזמון בעמדות המשחק, ההקמה שלכם קריטית. טיפ:ראוטרים. ראוטרים. ראוטרים. מנעו בעיות על ידי חיבור של מספר ראוטרים לנקודת הגישה שלכם. כך תוכלו לפזר באופן אחיד את השימוש ברוחב הפס באופן אופטימלי בכל רחבי המתחם.
8. ניהול כבלים
נושא שלא ניתן לטאטא מתחת לשטיח. ניהול הכבלים הוא נושא שבא יד ביד עם שלב 6: פריסת המתחם. עמדה טיפוסית רגילה של שחקן במציאות מדומה כוללת כמות מגוחכת של כבלים וחוטים למגוון מכשירים, מחשבים וכל הציוד הנלווה. אחסון ותחזוקה לקויים של כבלים יוצרת סביבה לא בטוחה והיא יכולה להיות מדד ברור למתחם מציאות מדומה לא מושך. כאשר אתם מתכננים את אסטרטגיית ניהול הכבלים, מספר נקודות חשובות:
- בטיחות הלקוח
- חיבור הציוד למכשור התואם שלו
- כמות הציוד בכל אחת מהעמדות
- גודל וחלל כל עמדת משחק
- אורך כבלים נדרש לתנועה אופטימלית של הלקוח
ככל שיש לכם יותר קירות ומקומות להסתרה וניהול של כבלים, כך המתחם שלכם יהיה יותר בטוח וטוב יותר. אם ביכולתכם להתנסות עם עמדת ניסיון חיצונית, כפי שצויין לעיל, תוכלו גם ללמוד לא מעט על ניהול ותכנון הכבלים. טיפ: יצירת חללים יעודיים וברורים לכל הציוד של כל עמדה יחסכו כמות משמעותית של זמן ובלאי של ציוד. נוסף על כך, חלל ייעודי וברור משדרג את חווית המשתמש בכך שהוא מסיר כל בלבול. אין הרבה דברים עצובים וכואבים כמו לראות קסדת מציאות מדומה על הרצפה.
תפעול מתחם מציאות מדומה
עיניים פקוחות, קסדות מציאות מדומה – אי אפשר להכשל
9. עובדים
תמצאו עובדים לא זומבים. לעובדים במתחם יש את היכולת לעשות או לשבור את החוויה במתחם המציאות המדומה שלכם. מציאת עובדים טובים שמתחברים לערכים של המקום יכולים לחזק משמעותית את החוויה של הלקוחות.
תמצאו אנשים טובים. שלמו להם טוב. וודאו שיש להם כלים להצליח ומטרות להשיג. אל תהיו קמצנים כשמדובר בעובדים שלכם.
חשוב: לא כל הגיבורים לובשים גלימות. כל מה שהעובדים שלכם יעשו תלוי בכם!
10. הכל מסתכם בחוויה – Immerse, Engage, Scale
מתחם מציאות מדומה בריא עובד בקלות, משתפר כל הזמן ומשפר כל הזמן את החוויות של הלקוחות. השיפור התמידי מושג על ידי למידה וקבלת תובנות מלקוחות ועובדים.
- מה הכי אהבו בחוויה במתחם?
- מה הם היו מוסיפים, מסירים או משנים?
תאמינו או לא, הפעלה יום יומית של מתחם מציאות מדומה ומתן חוויות אימרסיביות ללקוחות יכולה להיות מאוד משעממת ומונוטונית.
מיקוד וקבלת משוב מלקוחות היא אחת השיטות הטובות ביותר לשיפור מתחם ה VR שלכם.
מטלות יומיומיות כוללות:
- הפעלה והחלפה של משחקים
- ניהול זמנים
- תשלומים
- ויתורים
- עמדות
- חוויות משתמש
מערכות ניהול כמו springboardVR למתחמי מציאות מדומה מספקות פתרונות אוטומטיים ואופטימיים למתחם VR, כמו: הגדרת זמנים לכל עמדה, קבלת תשלומים ועד לסביבת הפעלה מיוחדת.