תכנון, הקמה ופתיחה של מתחם מציאות מדומה מוצלח הוא מאמץ ראוי לציון.
בפוסט הקודם , למה שמתחמי מציאות מדומה יציעו תוכן מרובה שחקנים, העלנו ושוחחנו על המשוואה של מה שאנחנו מאמינים נדרש מאיתנו כמנהלים בניהול של מתחם מציאות מדומה רווחי:
חוויות אימרסיביות = שביעות רצון לקוחות = עסקים ולקוחות חוזרים
חוויות אימרסיביות ושביעות רצון של לקוחות
על מנת לתת חוויה אימרסיבית יותר ללקוחות, למתחם המציאות המדומה שלכם חובה להציע שני דברים:
– ציוד איכותי שניתן לסמוך עליו
– תוכן תוכן תוכן – תוכן איכותי במציאות מדומה
אבל מה זה בדיוק אומר תוכן איכותי ב VR?
האם אלה המשחקים הפופלריים ביותר?
האם אלה המשחקים הרווחיים ביותר?
האם זה תוכן שאתם וחברים שלכם חושבים שהוא תוכן איכותי?
אני מקווה שהבנתם — הרעיון של תוכן איכותי במציאות מדומה הוא מונח רחב מאוד, מופשט ולעיתים קשה לכמת ולהגדיר אותו.
אז, איך אפשר להבטיח כי התוכן הוא תוכן איכותי ב VR, בעיקר אם הוא תוכן שמוצע במתחמי VR בעולם?
צריך לבחון את זה באמצעות הקשר הישיר בין חוויה אימרסיבית לבין שביעות רצון של לקוחות.
חוויה טובה יותר – חוויה אימרסיבית יותר עבור הלקוחות יכולה לבוא לידי ביטוי בזמני משחק ארוכים יותר, שביעות רצון רבה יותר ובסיכויים רבים יותר לחזרה של לקוחות.
על מנת לשדרג את חווית המשתמשים, אנחנו צריכים לדעת מה לקוח רוצה. ולכן, אנחנו יוצאים למסע גילוי – מה הלקוח רוצה?
(טיפ: הכנו בפוסט קודם רשימה של כל הציוד שדרוש על מנת להקים מתחם מציאות מדומה)
כיצד להפיק מידע מדויק ושימושי מלקוחות
משוב ישיר מלקוחות
למרות שזה יכול להיראות כמשהו ברור, משוב ישיר מלקוחות יכול לתת לכם תובנות מדהימות, על החוויה הכללית והפרטית במתחם ה VR שלכם.
משוב ישיר של לקוחות בדרך כלל מסתמך על היכולת של עובדים ליצור קשר ושיח (מינגלינג) עם הלקוחות בזמן שהם מפעילים את העמדות והלקוחות עצמם.
שימו לב: כדי להפיק את המירב מהמשוב שאתם מפיקים עבור המתחם שלכם, יש חשיבות רבה לכך שכל משוב ומשוב יהיו רשומים, ויהיה עיבוד שלהם, ניתוח והסקת מסקנות. אחרת המשוב שהתקבל בעמל רב יזרק לפח.
סקרים ושאלונים
יצירה של סקרים ושאלונים יכול להיות מעשה שיאפשר לכם להפיק משובים איכותיים וממוקדים לגבי מתחם המציאות המדומה שלכם. למטה תוכלו לראות כיצד שאלונים וסקרים יכולים להיות משולבים במתחם ה VR שלכם.
- צרו רשימה בסיסית של שאלות קבועות ללקוחות, עם מערכת / אפשרות דיווח ומענה מסודרים, כל שהעובדים יוכלו לעשות זאת באופן טבעי יחסית במהלך העבודה.
- תנו ללקוחות שאלונים מודפסים באופן גורף בתחילת או בסוף כל פעילות במתחם.
- צרו טופס משוב באתר ועודדו לקוחות להשאיר משוב לגבי החוויה שלהם.
שימו לב: בעוד ושאלונים וסקרים יכולים להיות טובים מאוד וממוקדים, לא פעם ראינו שהם פשוט לא מעודדים מילוי ויחס ההמרה – מילוי – שלהם מאוד נמוך, וכמו כן, לעיתים קרובות השאלות הן שאלות סגורות שלא מספקות מידע "פתוח".
באמצעות שילוב של שתי השיטות שפורטו לעיל, תוכלו לקבל מידע, אך גם מידע זה עדיין לא מספיק "עמוק" במיוחד כאשר אתם מוגבלים גם בזמן בו השחקנים שוהים במתחם מעבר לזמן המשחק, וכמובן בגלל ששתי השיטות מסתמכות על גורם דיווח אנושי של הלקוחות או העובדים.
מערכת ניהול מתחם מציאות מדומה כמו SpringboardVR
מערכת ניהול מתחמי VR שנפוצה בעולם, תאפשר לכם לקבל תובנות וכיוונים חדשים אליהם האנשים נמשכים בכלל וקהילת ה VR בפרט, בכל רחבי העולם.
למשל כמו בפוסט שכבר פרסמנו בנושא המשחקים הכי משוחקים במהלך הקיץ.
זהו מידע שנצבר מכמאה מתחמי מציאות מדומה מכל רחבי העולם, וכולל פירוט משחקים ששוחקו וזמני משחק בכל אחד מהפעמים.
למשל,
אם אחד המשחקים הכי פופלריים לא נמצא אצלכם ברשימת ה"מוצרים" כדאי מאוד שתבדקו את עצמכם.
מסקנות
ליצור ולהתאים את החוויות במתחם ה VR שלכם זה נושא שיש לקחת בחשבון. יהיה עליכם להתאים ולבצע אופטימיזציה של התכנים שאתם מוכרים באופן קבוע. את האופטימיזציה יש לבצע על בסיס עובדות, נתונים ודיווחים מדויקים. המידע הזה הוא סופר חשוב וחיוני בקביעה של משחקים שאתם מציעים, מאפיינים שונים וקידום של מתחם ה VR שלכם.