לפי דיווח של אתר החדשות Reuters, סין מתכננת לייצא ולמכור למעלה מ-25 מיליון משקפי מציאות מדומה ורבודה עד שנת 2026. היעד הזה מהווה חלק מתוכנית חומש לחיזוק הכלכלה הדיגיטלית במדינה. תוכנית הפעולה השאפתנית פורסמה על ידי חמישה משרדי ממשלה סיניים בהובלת משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע.
ככל הידוע לנו, היעד הסיני כולל בתוכו לא רק משקפי מציאות מדומה אלא גם משקפי ופתרונות מציאות רבודה (AR). ב-Reuters מצטטים דו"ח של האקדמיה הסינית למידע ותקשורת לפיו תוכנית הפעולה של סין בתחום ה-VR עשויה להיות תוצאה של ההשקעה המתמשכת של ארצות הברית ודרום קוריאה בתעשיות המציאות המדומה והרבודה שלהן.
זה לא סוד שסין שואפת להיות מעצמה טכנולוגית ומעצמה כלכלית. נראה כי בסין יש מי שסבור כי תעשיית המציאות המדומה והמציאות הרבודה יכולה להוות מפתח חשוב בחיזוק הכלכלה הסינית ובחיזוק ההשפעה העולמית שלה. משנה לשנה תעשיית המציאות המדומה גדלה עם יותר אנשים שקונים משקפי מציאות מדומה ויותר חברות שמפתחות משחקים, חוויות ואטרקציות למציאות המדומה.
היעד הסיני במספרים
חברת המחקר International Data Corporation (IDC) מדווחת כי סין מכרה כחצי מיליון משקפי מציאות מדומה במחצית הראשונה של 2022. במסגרת התוכנית חדשה שלה, סין שואפת להעלות את הערך של תעשיית ה-VR במדינה לכ-48 מיליארד דולרים עד שנת 2026.
הנתון הזה כולל גם מכירות חומרה וגם מכירות תוכנה. הממשלה הסינית מתכוונת גם להרחיב את התמיכה שלה ל-100 חברות ליבה וכן להקים 10 פלטפורמות חדשות במציאות המדומה והרבודה. בממשלה הסינית יודעים כי התמיכה של משרדיה השונים מהווים חלק קריטי בהצלחת החברות הסיניות הפועלות בתחום המציאות המדומה.
החוזקות והאתגרים שעומדים בפני סין
בסין כבר היום פועלות חברות טכנולוגיה גדולות בעלות שם עולמי וביניהן Alibaba שמחזיקה ב-AliExpress ובחטיבת שירותי ענן. אי אפשר שלא להזכיר גם את Huawei שהייתה מותג סלולר מצליח עד לחרם שהוטל עליה על ידי ממשלת ארה"ב.
לסין יש סיכוי להגיע ליעד השאפתני שלה. סביר להניח כי המכשול העיקרי של סין הוא לאו דווקא טכנולוגי. אחד האיומים היותר מהותיים כלפי החברות הסיניות הוא החרמות במדינות המערביות. במידה וארצות הברית והאיחוד האירופי יטילו סנקציות והגבלות גם על חברות המציאות המדומה הסיניות, סין תתקשה לעמוד באתגר שלה ולא תצליח לצבור את ההשפעה שאותה היא הייתה רוצה בתחום הזה בקרב המערב.