נראה שכולם שמעו או עוסקים במציאות מדומה כיום, על צורה כזאת או אחרת שלה, בטח שבתעשיית האירועים. בתעשיית הבידור, האירועים ואפילו בקרב החברות השונות ניתן לזהות מספר טרנדים שקשורים למציאות המדומה.
בתקופה הזאת בשנה שעברה, המציאות המדומה חזרה לחיינו ונראה כי הטכנולוגיה היחסית חדשה הזאת עוברת תחייה מחדש, ועומדת להשפיע על כל תעשיית האירועים. הוגן לומר כי מאז שחלפה שנה, מציאות מדומה חדרה לכל תחומי החיים, ואפילו הפכה לנחלת הכלל. את הטכנולוגיה ניתן לראות בדוגמאות רבות בעולם הפרסום, המדיה והאירועים. הנה, רשימה של חמשת הטרנדים הגדולים ביותר כרגע שמשתמשים במציאות מדומה, ואיך הם משפיעים על עולם האטרקציות והאירועים כרגע לפחות:
1. האירוע הוירטואלי
יש המון באזז בתקשורת סביב אירועי ספורט כמו האולמפיאדה בריו והסופר בול. עולם המוסיקה והשילוב של מציאות מדומה נתמך על ידי אמנים כמו Lil Wayne דבר שבהחלט נותן קידום רציני לנושא. המציאות המדומה מאפשרת לצופים מרוחקים לחוות אירוע לא רק כאילו הם נמצאים בו, אבל אפילו הרבה יותר קרוב ממה שהם היו אי פעם.
עצם הקיום של אירועים גם במרחבי המציאות המדומה, מאפשרים לשותפויות בין חברות שונות. מציאות או אירוע יותר חזק, מהנה, ומעמיק גוררים חוייה מתשתמש הרבה יותר עמוקה. בהכרח, הדבר פותח יותר אפשרויות למיתוג ושותפויות. היכולת לשדר שידור חי במציאות מדומה ישירות לרשתות החברתיות מאפשר למותגים וחברות שונות להגיע לקהל הרבה יותר רחב, בזמן אמת.
2. שידוג החוויה של האירוע בזמן אמת
מציאות מדומה יכולה לשמש ככלי להגביר את החוויה של מבקרים באירועים, כפי שהדגימה אינטל בכנס CES ב 2017. במהלך ההרצאה של מנכ"ל אינטל, האולם כולו היה מאובזר ביותר מ 200 קסדות מציאות מדומה, ובכך הביאו חוויה של מציאות מדומה, לאירוע בזמן אמת.
3. מציאות מדומה – למתחילים (Lite)
ממש ממש בשולי המציאות המדומה נכנס עולם המדיה והתכנים ב 360 מעלות. על מנת לחוות עולם וירטואלי, מספיק שלמשתמש יש סמטרפון כלשהו, וכבר הוא יכול לקחת חלק החויה וירטואלית. היכולת הזאת לחשוף משתמשים בקלות רבה כל כך לעולם מדומה, אומנם לא מציאות מדומה, אך כן, להכניס לחויה בה מדמים למשתמש תמונה או סרטון של 360 מעלות מקלה מאוד על מפרסמים.
שוק נוסף בו מתחילים לראות שימוש נרחב בהדמיות 360 מעלות, זה עולם הסיורים או הסקירות של אתרים או מקומות. זהו יתרון משמעותי עבור מפיקים ומתכנני אירועים במהלך התכנון ובחירת מקומות שונים. זוג שמעוניין להתחתן, יכול לסקור כמות רבה יותר של אולמות אירועים בטרם הם ניגשים פיזית לאולם כזה או אחר. נכון שההדמייה לא תחליף את הביקור עצמו במקום, אך היא בהחלט כלי מצויין בידיים של המתכננים לסקור כמות רבה יותר של מקומות.
4. מציאות מדומה בפלאפונים
העולם שייך לסמארטפונים, ובעולם בו הכל קודם כל צריך להיות נגיש מהפלפון שלנו, ברור שכך גם המציאות המדומה צריכה להיות. מגוון האפשרויות במציאות מדומה לניידים עצומה, מהאופציה של סנאפצ'אט VR עד למתאמי ראש כמו Samsung gear VR. למתכנני אירועים חשוב לזכור כי כמעט כל אחד יכול היום להתחבר לעולם המציאות המדומה באמצעות המכשיר הנייד שלהם.
5. הרשתות החברתיות כשער למציאות המדומה
כפי שהודגם על ידי החברה טוייטר ושיתוף הפעולה שלה עם האוסקר, הרשתות החברתיות השונות מהוות כיום השער הטוב ביותר לשידור חי של אירועים. כמובן שהיתרון המשמעותי ביותר של הרשתות החברתיות עם המציאות המדומה, היא בכך שכל הכוח נמצא בידיים של המשתמשים. הנוכחות שלך באירוע מסויים, יחד עם הרשתות החברתיות יאפשר לחברים שלך או למשפחה שלך לקחת חלק באירוע בו אתה משתתף.
לסיכום
תעשיית האירועים מפוצצת בדוגמאות מצויינות של שימושים שונים במציאות מדומה, למרות שעדיין קצת מוקדם לקרוא לזה חלק מהמיינסטרים, אבל זה בהחלט נראה כאילו אנחנו בדרך לשם. השאלה עכשיו היא רק מתי כולם ישתמשו במציאות מדומה באירועים שלהם.